سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 56555

سلامت نیوز :  محققان انگلیسی متوجه شدند: تماس مداوم با دود سیگار دارای تاثیری منفی بر عملکرد روزانه مغز است.

بر پایه این گزارش،‌ محققان گروهی از افرادی سیگاری را با دو گروه از افراد غیرسیگاری مقایسه کردند.افراد شرکت کننده در یکی از گروههای غیرسیگاری یا در خانه یا در محدوده‌ای که افراد سیگاری در آنجا سیگار می کشیدند به طور متوسط به میزان 25 ساعت در هفته و به طور متوسط 4.5 سال در معرض دود سیگار بودند. افراد غیرسیگاری گروه دوم به طور مرتب با دود سیگار در تماس نبودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ افراد شرکت کننده در هر 3 گروه یک تست حافظه بر پایه زمان را پاسخ دادند. در این تست آنها باید به سؤالات در مدت زمان مشخص جواب می دادند.علاوه بر این باید فعالیتهای برنامه‌ریزی شده خود را در یک تست حافظه بر پایه وقایع یادآوری می‌کردند. این تست حافظه افراد در مورد فعالیتهای برنامه ریزی شده آینده را آزمایش می‌کرد.

افراد غیرسیگاری که بیشتر در معرض دود سیگار بودند تقریباً 20 درصد بیشتر از گروه دیگر غیرسیگاری در تست حافظه دچار فراموشی شدند.افراد سیگاری بدترین عملکرد را در تستهای حافظه داشتند. آنها 30 درصد بیش از افراد غیرسیگاری که در معرض دود سیگار کمتری بودند دچار فراموشی شدند.نتایج این تحقیقات به تازگی در مجله Addiction به چاپ رسید.در حالی که این تحقیقات یک رابطه بین در معرض دود سیگار بودن و عملکرد بد حافظه  را نشان می‌دهد اما یک رابطه علت و معلولی را اثبات نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha