سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 56563
سلامت نیوز :دبیر کمیته محیط زیست شورا خواستار بازنگری و طرح جامع حمل و نقل ترافیک شد و گفت: باید اتوبوسهای ما به سمت گازسوز شدن پیش برود زیرا اتوبوسهای گازوئیلی با بهترین سوخت نیز سرطان زا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ معصومه ابتکار در جریان ارائه گزارش تمهیدات ترافیکی ابتدای مهرماه در جلسه امروز شواری شهر  گفت: در بودجه امسال برای بازنگری در طرح جامع بودجه ای پیش بینی شده که پیشنهاد می کنم بازنگری اساسی در برنامه ها انجام شود که می توان به بازنگری محدود طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد اشاره کرد.

وی با اشاره به توجه مضاعف به بحث اتوبوسها گفت: متاسفانه با وجود فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی ، دولت سهم خود را ازچند سال گذشته به این ناوگان نمی دهد که این روند در سال گذشته به صفر رسید.ابتکار با اشاره به طبقه بندی سازمان بهداشت جهانی نسبت به سلامت سوخت گفت: گازوئیل با بالاترین استاندارد نیز سرطانزاست و ما باید به سمت گازسوز کردن اتوبوسها پیش رویم. همچنین باید خطوط اتوبوسهای برقی را نیز افزایش دهیم تا تاثیر آن را در کاهش آلودگی هوا مشاهده کنیم.

دبیر نیز در ادامه این جلسه خواستار توجه به پارک های حاشیه ای و تغییر سهم تاکسی ها از جابجایی های پایتخت شد. همچنین از عدم پرداخت سهم جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداری گله کرد.

شکیب نیز با اشاره به افزایش ترافیک از 20 شهریور تا 20 مهرماه گفت: در سالهای گذشته در این ایام خدمات عمرانی متوقف می شد که امسال این اتفاق رخ نداده زیرا بسیاری از این پروژه ها بخشی از سطح معابر را اشغال می کند.تشکری هاشمی در پاسخ به شکیب گفت: پروژه های عمرانی که به آزادسازی معابر کمک می کنند در این ایام تعطیل شده اما تعطیلی برخی از پروژه ها کمکی در کاهش ترافیک نمی کند.وی وعده داد: به زودی اتوبوس های برقی و هیبریدی وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha