چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 56600
سلامت نیوز : بحث بر سر فعالیت سایت‌های همسریابی به دلیل ماهیت آنها که زمینه سوءاستفاده در جامعه را افزایش می‌دهد تا جایی بالا گرفت که بسیاری از فعالان اجتماعی به مخالفت با گسترش فعالیت چنین سایت‌های اینترنتی اقدام کردند، ولی حالا وزیر ورزش و جوانان از احساس ضرورت جوانان برای ایجاد مراکز همسریابی سخن گفته و تاکید کرده سایت‌های همسریابی مجوز می‌گیرند. محمد عباسی با اعلام خبر افزایش آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج در تهران به تلاش برای ایجاد تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری این دو وزارتخانه جهت صدور مجوز سایت‌های همسرگزینی خبر داده است. فعالیت سایت‌های همسریابی تا پیش از مطرح شدن افزایش جمعیت در کشور بیشتر مورد نکوهش همگانی بود اما حالا وزیر جوانان در راستای بحث ضرورت افزایش جمعیت کشور چنین موضع گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ عباسی دیروز در حاشیه جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: ترویج ازدواج از مهم‌ترین موضوعات این جلسه بوده که مهم‌ترین راهکارها، موضوع و مشکل مسکن جوانان بود که قرار است وزارت راه و شهرسازی اقدامات مثبتی را انجام دهد. وی عنوان کرد: دستگاهها ظرفیت خوبی برای ارائه تسهیلات به منظور پایداری ازدواج دارند. ایجاد انگیزه و ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع دغدغه‌های جوانان می‌تواند در افزایش ازدواج جوانان تاثیر گذار باشد. این در حالی است که پیش‌تر در رسانه‌ها از فعالیت سایتهای مجازی همسریابی انتقاد نشده بود. خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان «اغفال زنان در سایت‌های همسریابی» نوشت: رسیدگی به پرونده اغفال زنان از 16 اردیبهشت سال 91 همزمان با شکایت زن جوانی در دستور کار پلیس قرار گرفت. او به ماموران گفت: چندی قبل از طریق سایت همسریابی با مردی آشنا شدم. او پس از چند جلسه ملاقات حضوری و با دادن وعده ازدواج، اعتماد مرا به خود جلب کرد. بعد از گذشت چند هفته و به بهانه سرمایه گذاری و پرداخت سود ماهیانه، از من مبلغ 24 میلیون تومان گرفت و از آن زمان متواری شد.همچنین طاهره رحیمی، دبیر كل جامعه فاطمیون نیز پیش‌تر با انتقاد از طرح سایتهای همسریابی گفته بود: از سایت‌های همسریابی بیشتر برای دوست‌یابی استفاده می‌شود. افراد با چت كردن، با یكدیگر دوست می‌شوند و سرانجام این روابط، معمولا ازدواج نیست.

ازدواج مهم‌تر از آن است كه افراد بدون مطالعه كافی و ندیده و نشناخته تنها بر اساس ارتباط خود در سایت‌های همسریابی بخواهند به آن بپردازند.پیش‌تر نیز محمد كاظم توكلی،روانشناس اجتماعی با تاكید بر ضرورت ورود نهادهای متولی در امر مجوز دهی، نظارت و ساماندهی سایت‌های همسریابی به ایسنا گفت: فعالیت این سایت‌ها در حالی كه هیچگونه نظارتی وجود ندارد تنها عرصه را برای حضور افراد سودجو باز می‌كند و در این میان ممكن است جوانان مورد سوءاستفاده‌های احساسی، عاطفی و مالی قرار گیرند.وزیر ورزش و جوانان اما در باره وضعیت ازدواج و وضعیت سایت‌های همسریابی گفت: هیچ یک از سایت‌های همسریابی و مشاوره‌ای از طرف وزارت ورزش و جوانان و سازمان سابق ملی جوانان مجوز دریافت نکرده‌اند. وزارت ارشاد به سایت‌های مختلف مجوز می‌دهد، اما پس از تصویب نهایی آیین نامه ازدواج قرار است وزارت ورزش و جوانان با وزارت ارشاد در زمینه شرایط لازم برای صدور مجوز برای سایت‌های همسریابی مذاکره کند.

 وی تاکید کرد: مشاوره عالمانه یکی از موضوعاتی است که می‌تواند به ازدواج عالمانه کمک کند، بنابراین ضرورت برخورداری از مراکز مشاوره علمی احساس می‌شود و در نظرسنجی که از جوانان انجام شد آنان نیز این مراکز را ضروری می‌دانستند.عباسی درباره ساماندهی آیین نامه ازدواج جوانان نیز گفت: این آیین نامه در دولت در حال نهایی شدن است و به محض ابلاغ به ما آن را به تمام دستگاههای مرتبط با ازدواج جوانان ابلاغ می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha