چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 56606

این روزها كه بازار خرید لوازم مدرسه داغ است، باید دقت بیشتری در انتخاب كیف و كوله كرد كه انواعی چون محافظ ستون فقرات، چرخدار، اسپرت، كج و مانند آن را دربرمی‌گیرد.

كیف و كوله مناسب مدرسه
سلامت نیوز : این روزها كه بازار خرید لوازم مدرسه داغ است، باید دقت بیشتری در انتخاب كیف و كوله كرد كه انواعی چون محافظ ستون فقرات، چرخدار، اسپرت، كج و مانند آن را دربرمی‌گیرد. هر چه می‌خرید این نكات را رعایت كنید:

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ خودتان را وزن كنید، عدد وزن‌تان را تقسیم بر 10 كنید. اگر در دوره دبستان یا راهنمایی درس می‌خوانید، وزن كیف و كوله‌ مدرسه‌‌تان همراه با وسائل آن باید مقداری كمتر از 10درصد وزن خودتان باشد.وزن كیف و كوله‌ دبیرستانی‌ها همراه با وسایلی كه در آن می‌گذارند باید كمتر از 15 درصد وزن خودشان باشد.كوله‌ سنگین‌تر از حد مذكور باعث بروز مشكلاتی چون آرتروز شانه، فشار بر عضلات گردن و پشت، قوس ستون ‌فقرات و ناراحتی‌های عضلانی و استخوانی در نواحی اطراف كوله می‌شود.

پهنای كوله برای استفاده‌ كودكان نباید از پهنای تنه‌ آنها تجاوز كند.اگر به جای كوله از كیف استفاده می‌كنید نیز در صورت سنگینی بیش از حد آن به استقبال ابتلا به آرتروز مچ و احساس درد در عضلات بازو رفته‌اید.كیف‌ها و كوله‌های تك‌بند كه بندشان معمولا از یك سمت بدن بر دوش می‌افتد، در صورت استفاده‌ طولانی‌‌مدت سبب نامتقارن شدن ستون مهره‌ها و احساس درد در نواحی شانه، گردن و كمر می‌شود.بند كیف یا كوله حداقل باید شش سانتی‌متر عرض داشته باشد تا وزن آن با فشار بر رشته‌های عصبی یا نواحی گذر رگ‌های خونی باعث آسیب، ضعف و گزگز دست یا بازو و شانه نشود.

كوله را طوری بر پشت خود قرار دهید كه حین حركت پیچ و تاب نخورد یا جابه‌جا نشود.بخش فوقانی كوله نباید بالاتر از شانه‌هایتان باشد. بخش تحتانی آن باید بالاتر از استخوان لگن و باسن قرار گیرد .كوله‌ای بخرید كه دو بند شانه‌ای و یك بند كمری داشته باشد. بندهای كوتاه یا بلند شونده‌ قابل تنظیم، پهن و اسفنجی، با توزیع مناسب‌تر وزن، فشار و آسیب كمتری به بدن وارد می‌كند.حین خرید كیف افزون بر معیار پهنا و نرمی اسفنجی بند آن ، دقت كنید كه دسته‌ آن سفت، خشك و خیلی باریك نباشد.

مشخص شده كه درصد بسیار زیادی از دردهای دست، شانه، پشت و كمر دانش‌آموزان، طریقه‌ استفاده‌ نادرست از كوله‌پشتی و كیفشان است.كیف و كوله باید روی كمر بیفتد. هیچ وقت بندها را آن‌قدر شل و بلند نكنید كه كوله روی باسن یا حتی زیر آن قرار گیرد.سعی كنید همواره كوله‌ خود را سبك نگاه دارید و آن را به‌گونه‌ای صحیح حمل كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha