آمار جدید نشان می‌دهد؛استفاده از داروهای مسكن و آرام‌بخش و سایر داروهای جزء این دسته در میان بچه‌های مدرسه‌ای در انگلیس در دهه گذشته 4 برابر شده است.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از دیلی تلگراف؛ آمار جدید نشان می‌دهد تجویز قرص برای مبارزه با استرس رفتار خشن و حتی خستگی به ركوردی جدید دست یافته است و نوجوانان زیر 16 سال، در سال گذشته بیش از 631 هزار بار برای رفع مشكلات بهداشت روانی این قرص‌ها را دریافت كرده‌اند كه این آمار در میان سالمندان 80 تا 90 ساله 146 هزار بار بوده است.
بنابراین گزارش؛ علت این افزایش چشمگیر مصرف این داروها به ویژه افزایش بیماری‌های روحی-روانی كودكان ناشی از فروپاشی خانواده‌ها و امتحانات مدارس بوده است اما نگرانیهایی هم در مورد فشار بر پزشكان برای تجویز چنین داروهایی به عنوان یك راه حل سریع نیز وجود دارد.
همچنین؛ سیاستمداران و بنیادهای حمایت از كودكان هشدار دادند كه این افزایش می‌تواند منجر به ایجاد نسلی از جوانان شود كه غرق در داروهایی این چنینی هستند و اخیراً هم نتایج تحقیقی منتشر شد كه نشان داد كودكانی كه تحت درمان با این دسته از داروها قرار داشته اند بیشتر در معرض خودآزاری و خودكشی قرار دارند.
این گزراش می افزاید؛ آمار جدید نشان می دهد به طور كلی مصرف داروهای آرامبخش در دهه گذشته 10 برابر شده است كه از جمله مهمترین آنها "ریتالین" برای درمان اختلالات روانی و "مودافینیل" ( اكثراً مورد استفاده دانشجویان برای بیدار ماندن و بهبود حافظه كوتاه مدت) بوده است. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha