سلامت نیوز : 5/1 میلیون دانش‌آموز در پایه دوم نظری از امسال در كتاب آمادگی دفاعی آموزش‌های اولیه امداد و نجات در حوادث را می‌آموزند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ سیدصمد آقامیری، رئیس مؤسسه علمی – كاربردی هلال ایران با اعلام این خبر گفت: به منظور گسترش فرهنگ و آموزش‌های ایمنی در مدارس درس جدیدی به كتاب‌ آمادگی دفاعی دانش‌آموزان اضافه شده كه مبنای آن كلیات آموزش‌های امدادی است و از تابستان آینده مباحث عملی آن آموزش داده خواهد شد. وی با اشاره به اینكه برای آموزش در مقاطع مختلف متون درسی تدوین شده است، اظهار داشت: معلمانی كه قرار است دروس كمك‌های اولیه و امداد در سوانح را تدریس كنند آموزش‌های لازم را می‌بینند كه برنامه‌ریزی‌ها برای ارائه 2 واحد اختیاری یا اجباری امداد و كمك‌های اولیه در سطح كارشناسی انجام شده است.

آقامیری با اعلام طراحی شبكه ملی امداد و نجات گفت: پیش از این تحقیقاتی در 6 استان كشور به منظور سنجش آگاهی خانواده‌ها انجام و مطلع شدیم كه 70 درصد مردم در برابر حوادث ترس دارند. لذا پرسشنامه‌های اولیه‌ای را در شبكه ملی امداد و نجات طراحی كرده و در منازل فرستادیم و با پرسشنامه دوم بسته‌های آموزشی را هم ارائه می‌دهیم و پس از آن با مقایسه 2 پرسشنامه، افرادی كه حدنصاب لازم را كسب كرده‌اند، شناسایی و به آنها آموزش‌های تكمیلی امداد و نجات را ارائه می‌دهیم. به گفته وی تفاهمنامه‌هایی در تحصیلات تكمیلی به منظور راه‌اندازی مقاطع MPH و PHD رشته‌های حوادث امضا شده است. رئیس مؤسسه علمی كاربردی هلال ایران با اعلام اینكه برای نخستین بار حوادث را در زلزله آذربایجان آنالیز كرده‌ایم، عنوان كرد: همچنین تفاهمنامه‌ای با شبكه آموزش برای ارائه آموزش‌های امدادی و كمك‌های اولیه منعقد شده و مردم باید بدانند كه در صورت تماشا و پیگیری آموزش‌ها در این برنامه آموزشی، مدرك نیز به آنها ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha