چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 56620
سلامت نیوز : سید احمد رئیس السادات در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: اصلاح الگوی زندگی و ورزش درمانی از جمله مهمترین ابزارهای  طب فیزیکی و توانبخشی در پیشگیری از بیماری‌ها است زیرا حدود 80 درصد از مردم در طول مدت زندگی به کمر درد مبتلا می‌شوند که شایع‌ترین آن کمر درد غیر اختصاصی مکانیکی است.
وی افزود: کمر درد غیراختصاصی مکانیکی از جمله کمر دردهای است که با انجام فعالیت‌های فیزیکی تشدید می‌شود و با رعایت یکسری اصول مانند رعایت استانداردها در طراحی محیط کار (اندازه و تنظیمات میز و صندلی و رایانه)، وضعیت صحیح خوابیدن، نشستن و کار کردن مناسب می‌توان از بروز کمر درد جلوگیری کرد.

رئیس السادات ادامه داد: افزایش بیش از اندازه گودی کمر ممکن است با افزایش قوز پشت یا ابتلا به دردهای کمر و پشت همراه باشد که از مهمترین عواملی که می‌تواند به اصلاح گودی کمر کمک کند ورزش‌های تقویت عضلات کمر، اصلاح کوتاهی عضلات پشت ساق پا و ران‌ها با انجام حرکات کششی و کاهش وزن است.عضو هیئت علمی بیمارستان شهید مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: در خصوص آرتروز از مواردی که به پیشگیری و بهبود دردهای ناشی از آرتروز کمک می‌کند. می‌توان به ورزش‌های آّبی، ورزش های آیروبیک (هوازی) و تقویت عضلات 4 سر ران و اصلاح الگوی زندگی از جمله کاهش وزن و انجام فعالیت‌های فیزیکی مناسب اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha