سلامت نیوز : جعفر صادق‌پاکرو در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه در کشور کانادا و آمریکا رابطه بین بیمار و پزشک یک رابطه بسیار دور است، افزود: در آمریکا یک بیمار و پزشک به جز حیطه کاری نباید با هم صحبت دیگری داشته باشند و همه چیز در محدوده قانونی تعریف شده است.

وی گفت: دندانپزشکان پس از فراگیری آموزش‌های لازم باید زیر نظر اساتید بتوانند در حد مهارت و توانایی‌شان برای بیماران اقدامات درمانی لازم انجام دهند.وی افزود: در مواقعی مشاهده شده است که برای یک کار معمولی مثلأ عصب‌کشی یا هر چیز کوچک دیگر بیمار از پزشک شکایت می‌کند در حالی که چنین مسائلی در ایران بسیار نادر است و در مجموع در آمریکا دندانپزشکان در حالت بسیار سختی فعالیت می‌کنند.

پاکرو ادامه داد: به هیچ عنوان موافق نیستم که دندانپزشک برای مهارت بیشتر بر روی بیمار تمرین کند بلکه یک دندانپزشک باید برای تبحر جهت انجام جراحی خدمات دندانپزشکی و از جمله ایمپلنت یک دوره 2 ساله آموزش ببیند با گذراندن چند دوره کوتاه ‌مدت یا اعزام با یک شرکت تجاری به کشورهای دیگر نمی‌تواند در جراحی ایمپلنت مهارت پیدا کند. 

پاکرو با اشاره به اینکه دندانپزشکان و وکلا در آمریکا با استرس بسیار زیادی زندگی می‌کنند، افزود: در مجموع در آمریکای شمالی شاغلان دو شغل یعنی دندانپزشکان و وکلا‌ بیشترین استرس را دارند ولی ما معتقدیم که یک پزشک خوب کسی است که وجدان داشته باشد و با بیمار خود زندگی کند. با او درد بکشد و حتی با بیمار خود فکر و احساس کند.

وی ادامه داد: ما باید در آمریکا در پذیرش اولیه بیماران 45 دقیقه تا یک ساعت برای گرفتن شرح حال بیمار وقت بگذاریم و بیمار باید حداقل 10 تا 15 صفحه برگه فرم پر کند. تمام مشخصات بیمار نوشته می‌شود و درباره این مشخصات با وی صحبت خواهد شد تا از نظر روحی، جسمی و مالی در مواردی که عنوان کرده است صحبت شود.پاکرو با اشاره به اینکه ویزیت اولیه بیماران در آمریکا به خصوص در حوزه دندانپزشکی حداقل 45 دقیقه است، تصریح کرد: ما برای درمان در گام نخست چند تشخیص باید ارائه دهیم و تمام روند و مداخلات درمانی نیز به صورت جزء و ریز آن به بیمار توضیح داده می‌شود.

این استاد ایرانی دانشگاه‌های آمریکا اظهار داشت: مثلاً اگر یک بیمار بخواهد ایمپلنت بگذارد باید تمام جزئیات آن به وی توضیح داده شود و حتی عوارض 10 سال آینده این جراحی ایمپلنت نیز به وی گفته شود و در پرونده‌اش نیز قید شود.پاکرو خاطرنشان کرد: اگر بیمار به هر دلیلی از پزشک شکایت کند می‌تواند طی پروسه قضایی پزشک خود را محکوم کند. ما نیز برای هر مداخله درمانی قبل از درمان، حین درمان و در نهایت در پایان درمان از فرآیند اقدامات عکس می‌گیریم و هر 6 ماه یکبار که فرد به کلینیک می‌آید 2 عکس جدید نیز از وی گرفته می‌شود و تا 10 سال در پرونده بیمار نگهداری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha