چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 56628

متخصصان تغذیه اطفال پیشنهاد می‌كنند كه اگر قصد دارید كودكان خود را به خوردن سبزیجات مفید و مغذی تشویق كنید یك ترفند موثر این است كه برای سبزی‌ها اسامی دلچسب و فریبنده انتخاب كنید.

چگونه كودك خود را به خوردن سبزیجات تشویق كنیم؟

سلامت نیوز :متخصصان تغذیه اطفال پیشنهاد می‌كنند كه اگر قصد دارید كودكان خود را به خوردن سبزیجات مفید و مغذی تشویق كنید یك ترفند موثر این است كه برای سبزی‌ها اسامی دلچسب و فریبنده انتخاب كنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ متخصصان تغذیه در دانشگاه كورنل می‌گویند برای مثال به جای اینكه به كودك خود بگویید خوردن هویج برای سلامت چشم‌ها مفید است، بهتر است بگویید: «هویج اشعه ایكسی، چشم بچه‌ها را تیزبین می‌كند.»این متخصصان در یك مطالعه جدید ثابت كرده‌اند كه اگر برای سبزی‌ها اسامی جالب و هیجان‌انگیز انتخاب كنید و با این زبان كودكانه درباره سبزی‌ها با فرزندتان صحبت كنید، یك بازی دلچسب را آغاز می‌كنید و كودك خود را به خوردن مقادیر بیشتری از این مواد غذایی مفید در طول روز، ترغیب خواهید كرد.

این یافته حاصل دو مطالعه مجزا روی یك گروه 147 نفری از كودكان و دانش‌آموزان 8 تا 11 ساله و یك گروه 1552 نفری از كودكان پیش‌دبستانی است. نتایج مطالعات نشان داد تمایل به مصرف سبزیجات در كودكانی كه والدینشان برای سبزی‌ها اسم‌های جالب انتخاب می‌كنند 66 درصد اما در كودكانی كه از این شیوه برای آنها استفاده نمی‌شود، 35 درصد است.جزئیات این مطالعه به زودی در مجله «طب پیشگیری» منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha