سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5664

تعیین تعرفه‌های بخش دولتی از اختیارات دولت است و افزایش 11 درصدی تعرفه‌ها در درجه اول بیمارستان‌های دولتی را با مشكل مواجه می‌كند.

دكتر شهریاری، عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس به باشگاه خبرنگاران گفت: امسال 40 میلیارد تومان به سرانه درمان بیمه شده‌های دولت اضافه شد و سرانه درمان هر كارمند دولت 4400 تومان مشخص شد اما این سرانه درمان كافی نیست و برای افزایش تعرفه‌های بخش دولتی ابتدا باید رقم سرانه درمان اصلاح شود.
وی افزود: هر قدر تعرفه‌های بخش دولتی افزایش داده شود با توجه به كاهش سرانه درمان فشار بیشتری به مردم وارد می‌شود و سهم بیشتری را در هزینه‌های درمانی باید پرداخت كنند.
شهریاری تاكید كرد: یكی از مشكلاتی كه در بیمارستان‌های دولتی با آن مواجه هستیم دادن نوبت‌های طولانی به بیماران برای درمان است كه این نوبت‌ها واقعی نیست و شاید به نوعی سعی در ارجاع دادن بیمار به بخش خصوصی را دارند.
شهریاری هم‌چنین درخصوص نحوه نظارت بر بیمارستان‌های دولتی خاطر نشان كرد: نظارت نكردن وزارت بهداشت و درمان و همچنین سازمان نظام پزشكی بر نحوه عملكرد بیمارستان‌ها و بطور كل نظارت بر كار آن‌ها یكی از مشكلات عمده‌ای است كه با آن مواجه هستیم.
وی تصریح كرد: كیفیت ارائه خدمات در بیمارستان‌های دولتی پایین نیست، اما نحوه برخورد با بیماران، غذای بیمار، رعایت امكانات بهداشتی، تكریم ارباب رجوع از مشكلاتی است كه باید مورد توجه متولیان قرار بگیرد.
شهریاری در پاسخ به این سوال كه نحوه سهمیه بندی بنزین برای گروه پزشكی به چه صورت است، یادآور شد: سهمیه‌بندی بنزین در دست بررسی است تا آن قشر از پزشكان كه نیاز بیشتری به بنزین برای رفت و آمد به مراكز درمانی دارند پوشش داده شوند و نتیجه آن تا یك هفته دیگر اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha