چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰

سلامت نیوز : كارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده برای تدوین سند ملی مقابله با مشروبات الكلی خبر داد و گفت: با تدوین این سند، وظایف سازمان‌های مختلف در پیشگیری و مبارزه با سوء مصرف الكل مشخص می‌شود.

دكتر نادره معماریان در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اقدامات انجام شده برای تدوین سند ملی مقابله با مشروبات الكلی گفت: مهرماه سال جاری جلسه‌ای با حضور ذینفعان مربوطه در وزارت كشور برگزار می‌شود تا به این ترتیب سند ملی مقابله با مشروبات الكلی ذیل كمیته ملی مبارزه با مشروبات الكلی كه مسوولیت آن در معاونت اجتماعی وزارت كشور است، طراحی و نهایی شود.

وی افزود: بر اساس این سند شرح وظایف تمام سازمان‌های دخیل در امر پیشگیری و مبارزه با سوء مصرف الكل از جمله ستاد قاچاق كالا و ارز، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، قوه قضاییه و ... مشخص می‌شود و تقسیم كار صورت می‌گیرد.معماریان ادامه داد: درمان سوء مصرف الكل با وزارت بهداشت است. كاهش آسیب آن نیز با وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی است و در مقوله پیشگیری باید سایر سازمان‌ها فعال شوند.به گفته كارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، برای تدوین سند ملی مقابله با مشروبات الكلی جلسات اولیه برگزار و به زودی پیش‌نویس آن تدوین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha