سلامت نیوز : رییس انجمن سرطان ایران اظهار كرد: بیمه‌های ما بیشتر درمان محورند در صورتی كه باید تشخیص محور باشند كه این كار هم به نفع سازمان‌های بیمه گر و هم به نفع سلامت بیماران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر عبدالله فضلعلی زاده با بیان اینكه درمان سرطان با هزینه‌های هنگفتی همراه است، افزود: اكثر سرطان‌ها پس از اینكه كاملا پیشرفت می‌كنند تشخیص داده می‌شوند در صورتی كه اگر كلینیك‌های غربالگری افزایش یابند در مراحل اول بیماری شناسایی شده و شانس بهبودی بیمار بالا می‌رود. همچنین هزینه‌های سنگین آن كاهش می‌یابد.

رییس انجمن سرطان ایران اظهار كرد: این انجمن همیشه با مسئولین همكاری نزدیكی داشته كه نتیجه آن تربیت متخصصان انكولوژی و تاسیس مراكز تشخیص درمانی به خصوص با دستگاه‌های پرتودرمانی است.وی افزود: این دستگاه‌ها هزینه‌ بالایی داشته كه كلینیك‌های خصوصی توانایی فراهم كردن آن را برای متخصصان انكولوژی در رشته رادیوتراپی ندارند.وی با بیان اینكه قسمت عمده كنترل سرطان بر دوش مسئولین نظام سلامت است، اظهار كرد: انجمن‌ها تنها یك NGO هستند و قدرت اجرایی ندارند و فقط می‌توانند به عنوان بازوان كمكی مسئولین عمل كنند.

وی با تاكید بر اینكه سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران است، افزود: باید شرایط شناسایی زودرس سرطان فراهم شود. مثلا برای سرطان سینه كه شایع‌ترین سرطان زنان است باید مراكز غربالگری توسعه پیدا كنند. همچنین كلینیك‌هایی برای تشخیص زودرس سرطان دستگاه‌های زنانگی تاسیس شود و از آنجا كه یكی از علل عمده این سرطان ویروس خاصی است كه سالهاست واكسن آن كشف شده این واكسن باید در اختیار افرادی كه ریسك بالای ابتلا به آن را دارند قرار داده شود.وی در پایان اظهار كرد: این روشها با وجود آن كه هزینه برند اما بهترین راهكار برای درمان بیماران هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha