برای اولین بار در كشور پایگاه سنجش ریسك حوادث قلبی توسط محققین انجمن توانبخشی قلب و عروق و تنفس ایران برای عموم مردم راه اندازی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازانجمن توانبخشی قلب و عروق و تنفس ایران این پایگاه سنجش در سایت انجمن توانبخشی قلب و عروق و تنفس ایران ‪WWW.ICRA.ir‬ از روز دوم مرداد ماه آماده بهره‌برداری برای عموم است.

این پایگاه به منظور پیش بینی احتمالی رخداد حوادث قلبی در افراد جامعه و با هدف جمع‌آوری اطلاعات اولیه راه اندازی شده است.

كلیه افراد می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی انجمن توانبخشی قلب و عروق و تنفس ایران و بصورت رایگان نسبت به پیش بینی احتمال ابتلا به بیماری‌های عروق كرونر در خود و خانواده اقدام نمایند.

این طرح برای اولین بار در انجمن توانبخشی قلب و عروق و تنفس اروپا بصورت آنلاین و با نام ‪ Heart Score‬انجام شده است و پروفسور هوگوسانر رییس این انجمن میزان تاثیر آن را بر كاهش درصد حوادث عروق كرونر بسیار موثر می‌داند.

این طرح كه منطبق بر منابع علمی روز دنیا و با استعانت از اطلاعات اداره كنترل بیماری‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی به فارسی راه‌اندازی شده است در نوع خود در كشور و در آسیا بی‌نظیر است.

دكتر "رضا قلمقاش" رئیس انجمن توانبخشی قلب و عروق و تنفس ایران گفت پیشگیری اولیه و ثانویه و فعالیت در راه كنترل بیماری‌های قلب و عروق از اهداف اصلی و اولیه این انجمن است.

وی افزود به كار بردن نرم‌افزارهای فارسی در زمینه پیشگیری از بیماری های قلبی، بررسی ریسك رخداد حوادث قلبی و آموزش بیماران در پیشگیری و تعدیل نحوه زندگی به عنوان معاینات روتین مطبها و مراكز درمانی قلب و عروق كشور از دیگر اهداف مورد نظر انجمن توانبخشی قلب و عروق و تنفس ایران است.

بیماری‌های قلب و عروق حدود ‪ ۵۰‬درصد عامل مرگ و میر در دنیاست و تا سال ‪ ۲۰۱۰‬نیز به عنوان عامل اول مرگ و میر در دنیا باقی خواهد ماند.

در بین درمان‌های متداول بیماری‌های قلب و عروق كه شامل پیشگیری و بازتوانی، دارو درمانی و جراحی است پیشگیری و بازتوانی موثرترین درمان در حفظ سلامت به شمار می‌رود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha