سلامت نیوز: از قرار دادن مسواک در مجاورت دستشویی پرهیز کنید.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، یک دندان پزشک با بیان اینکه برای نگهداری و مراقبت از دندانها باید از مسواک های مناسب استفاده کرد، افزود: عمر استفاده از یک مسواک برای هر فرد بین 3 تا 4 ماه تخمین زده می شود اما به محض آنکه پرزهای موجود در مسواک خمیده و یا شکسته شود باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد.
 
دکتر محمد پهلوانی افزود: استفاده از مسواک هایی که پرز آن ها دچار خمیدگی و یا شکستگی شده است باعث آسیب دیدگی و خونریزی لثه ها می شود و باید حتما تعویض شود.
 
وی مسواک دندانها بعد از هر وعده غذایی را ضروری دانست و افزود: مردم باید در هنگام خرید خمیردندان نیز به مشخصات بهداشتی به ویژه تائیدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه داشته باشند.
 
دکتر پهلوانی یادآور شد: باید از خمیردندانهای دارای فلوراید استفاده کرد.
 
وی رعایت بهداشت و نگهداری مسواک در مکانی مطلوب برای جلوگیری ازابتلا به بیماری ها را ضروری دانست و تصریح کرد: به هیچ وجه نباید مسواک در مجاورت دستشویی(توالت) نگهداری شود.
 
این دندانپزشک با بیان اینکه بسیاری از مردم مسواک خود را در کنار روشویی و در مجاورت دستشویی(توالت) قرار می دهند، گفت: این اقدام با توجه به فضای بسته سرویس های بهداشتی و متصاعد شدن گازهای موجود در فاضلاب می تواند سلامت فرد را به مخاطره بیاندازد.
 
دکتر پهلوانی به مردم توصیه کرد: درصورت امکان از مسواک های دارای درپوش استفاده و یا مسواک را در اتاق خود نگهداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha