سلامت نیوز : مسئول دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از تشكیل حدود 19 میلیون پرونده پایه الكترونیك سلامت تاكنون خبر داد و گفت: به منظور تشكیل پرونده الكترونیك سلامت برای آحاد جامعه، شبكه ملی سلامت با امنیت بالا و توجه به اصل محرمانه بودن اطلاعات پزشكی مردم، راه‌اندازی شده است.

دكتر حسین ریاضی، مشاور وزیر بهداشت در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره آخرین اقدامات انجام شده برای تشكیل پرونده الكترونیك سلامت در راستای اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع، گفت: آغاز انجام ویزیت پایه در برنامه پزشك خانواده در هر شهر یا استان، مستلزم آن است كه پرونده الكترونیك سلامت برای ساكنان آن منطقه تشكیل شده باشد چرا كه تمام خدماتی كه در قالب اجرای برنامه پزشك خانواده ارایه می‌شود به صورت الكترونیك ثبت و در اختیار پزشكان خانواده قرار می‌گیرد.

وی با بیان این كه در حال حاضر پرونده پایه الكترونیك سلامت برای حدود 19 میلیون نفر از جمعیت كشور تشكیل شده و اطلاعات‌شان وارد سامانه شده است، افزود: پس از این كه افراد برای انجام ویزیت و دریافت خدمات بهداشتی - درمانی به مراكز مجری پزشك خانواده، مراجعه می‌كنند، اطلاعات‌شان به صورت الكترونیكی ثبت می‌شود.ریاضی به انعقاد تفاهم نامه‌ای میان وزارتخانه‌های بهداشت و ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت راه‌اندازی شبكه ملی سلامت (شمس) اشاره كرد و گفت: در جهت راه‌اندازی پرونده الكترونیك سلامت برای آحاد جامعه، شبكه ملی سلامت را پیش بینی كرده‌ایم كه شبكه‌ای داخل كشوری است و از سرعت بالا و كیفیت مطلوب برخودار است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اتصال تمام نقاط بهداشتی درمانی كشور به شبكه ملی سلامت، گفت: این شبكه از امنیت بالایی برخوردار است و با توجه به اصل حفاظت از اطلاعات و محرمانه بودن اطلاعات پزشكی مردم تعریف شده است. این شبكه از شبكه داخلی بهره می‌برد و در صورت قطع اینترنت مشكل‌ساز نخواهد شد.

مشاور وزیر بهداشت افزود: تشكیل پرونده الكترونیك سلامت از چند مرحله برخوردار است. مرحله نخست آن سرشماری است و به این ترتیب بلاك‌های جمعیتی در مناطق شهری شناسایی می‌شوند؛ این كه فرد كجا زندگی می‌كند، چه پزشكان خانواده‌ای را می‌تواند انتخاب كند و ...بر این اساس فرد ابتدا اطلاعات خود و خانواده‌اش را وارد سامانه می‌كند. در مرحله دوم، فرد از میان پزشكان ارایه كننده خدمت در شهر مربوطه، پزشك خانواده خود را انتخاب می‌كند. در مرحله سوم نیز ویزیت پایه آغاز، بیماری‌های پایه شناسایی و برای وی برنامه بهداشتی - درمانی تبیین می‌شود و از آن پس می‌تواند به پزشك خانواده مراجعه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha