سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5676

بر اساس تحقیقات صورت گرفته به طور تقریبی از هر سه دختر سنین 11 تا 17 سال یك نفر دچار اختلالات تغذیه ای است كه می تواند منجر به بروز بی اشتهایی آن فرد شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان، به گفته كارشناسان كلینیك دانشگاهی توبینگن آلمان بی اشتهایی عصبی، شكل خطرناك لاغری است زیرا در آن ها به دلیل كمبود تغذیه و كم خوردن غذا میزان مرگ و میر و بروز بیماری های روحی بسیار بیشتر است.
بنابراین گزارش، محققان طی یك تحقیق بزرگ به دنبال یافتن راه درمان و بهترین كمك به دختران مبتلا به بی اشتهایی عصبی هستند.
بر اساس این گزارش،  به گفته متخصصان، لاغری مفرط یا بی اشتهایی عصبی به سختی قابل درمان است و فقط 30تا50 درصد مبتلایان به این عارضه به طور كامل درمان می شود و در 20 درصد مبتلایان این عارضه به شكل مزمن تبدیل می شود و 20 درصد از آن ها نیز در صورت بروز مشكلات جسمی و روحی بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست می دهند.
این گزارش حاكیست، بی اشتهایی عصبی و لاغری مفرط در 7 درصد دختران و یك درصد پسران نوجوان بروز می كند و دختران و پسران با ضریب توده بدنی BMI كمتر از 17/5، در معرض خطر ابتلا به این عارضه قرار دارند .
این گزارش می افزاید، افراد مبتلا به بی اشتهایی و لاغری عصبی وزن خود را با كم خوردن و ورزش زیاد استفاده داروها و مواد مختلف كاهش می دهند.
گفتنی است، در این افراد پوست خشك می شود، موها می ریزد و تغییراتی در وضعیت هورمونی شان ایجاد شده و كاهش وزن بیش ازحد نیز باعث بروز اختلال در فعالیت و ریتم قلب، كاهش فشارخون و بروز مشكلات كلیوی، معده و روده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha