سلامت نیوز : تحقیقات جدید حاکی است: بزرگسالان چاقی که دارای چربی زیاد شکمی هستند و بدن آنها نسبت به انسولین مقاوم است بیشتر از بزرگسالانی که این خصوصیات را ندارند در معرض ابتلا به دیابت هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان در تحقیقات خود بیش از 700 فرد چاق 30 تا 65 ساله را که در آغاز بررسی‌ها دیابت یا بیماری قلبی-عروقی نداشتند، بررسی کردند.تحقیقات نشان داد که پس از گذشت حدوداً 7 سال ، 11.5 درصد از افراد شرکت کننده در این بررسی‌ها به دیابت مبتلا شدند.

بر اساس تحقیقات، افرادی که چربی شکمی (چربی داخل شکم و اطراف اندامهای داخلی) بیشتر و مقاومت انسولینی داشتند، بیشتر در معرض دیابت نوع 2 بودند اما خطر دیابت در بزرگسالان چاقی که چربی کل بدنشان و چربی زیرپوستی آنها بیشتر بود، خیلی زیاد نبود.بدن افرادی که نسبت به انسولین مقاوم هستند از انسولین- هورمونی که به تنظیم قند خون کمک می کند- به درستی استفاده نمی‌کند.

این تحقیقات یک رابطه بین چربی شکمی و خطر ابتلا به دیابت نشان داد اما یک رابطه علت و معلولی را اثبات نکرد.محققان گفتند افزایش چاقی در 3 دهه اخیر موجب شده تا میزان ابتلا به دیابت نوع 2 افزایش یابد.نتایج این تحقیقات در مقاله 19 سپتامبر Journal of the American Medical Association به چاپ رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha