شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 56786

سلامت نیوز : تحقیقات طولانی مدت اخیر نشان داد: معمول‌ترین نوع سرطان سینه که کمتر از بقیه انواع این سرطان تهاجمی است پس از گذشت 10 سال از ابتلا هنوز خطر مرگ و میر را به همراه دارد.

محققان گفتند: این یافته‌ها می‌تواند چگونگی درمان زنانی را که به این نوع سرطان مبتلا هستند را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان با بررسی 21 ساله تقریباً هزار زن در کالیفرنیا متوجه شدند نوع فرعی مولکولی سرطان سینه پیشگوی مستقل مرگ و میر بر اثر سرطان سینه است، به خصوص زنانی که دارای تومورهای لومینال A (نوع فرعی سرطان سینه که به نظر می‌رسد بهترین پیش آگهی را داشته باشد) هستند حتی پس از گذشت 10 سال از تشخیص بیماری هنوز در معرض مرگ و میر هستند.

محققان کیزر پرماننته کالیفرنیای جنوبی نیز متوجه شدند: زنانی که HER2 غنی شده و تومورهای لومینال B داشتند حدوداً 2 برابر بیش از زنانی که تومور لومینال A داشتند در معرض مرگ و میر در اثر سرطان سینه بودند.تومورهای سرطان سینه اغلب به 4 نوع فرعی ملوکولی تقسیم می‌شوند: لومینال A که بهترین پیش آگهی را دارد و میزان زنده ماندن در آن بیشتر است.

لومینال B که عمدتاً در زنان جوانتر اتفاق می‌افتد و پیش آگهی کمی دارد.نوع فرعی سرطان سینه پایه‌ای که در زنان جوانتر و همچنین در زنان سیاهپوست شایع‌تر است و پیش آگهی کمی دارد.  نوعی فرعی HER2 غنی شده که پیش آگهی نسبتاً کمی دارد و مستعد بازپیدایی یا گسترش بیماری به سایر قسمتهای بدن است.

از بین این چهار نوع فرعی بین 42 تا 59 درصد تمام موارد سرطان سینه را لومینال A تشکیل می‌دهد.زنانی که دچار سرطان سینه هستند- حتی زنانی که شکل تهاجمی این بیماری در آنها کمتر است، باید با پزشکان خود در مورد راههای درمان صحبت کنند.نتایج این تحقیقات در مجله Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention به چاپ رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha