سلامت نیوز : استاندار همدان گفت: در صورتی که برای اجرای طرح پزشک خانواده، مشکل کمبود پزشک عمومی در استان حل نشود، مشکل را به صورت کشوری حل می‌کنیم به طوریکه با انتشار فراخوان از استان‌های دیگر پزشک جذب می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ "علیمحمد آزاد" امروز در جلسه ستاد راهبردی پزشک خانواده، با بیان این‌که اجرای این طرح باید ظرف یک ماه آینده آغاز شود، افزود: باید در حین اجرای طرح، نظارت‌های لازم صورت گیرد تا در صورت بروز مشکل، راهکار ارائه شود.وی اظهار کرد: باید مقاومت پزشکان را بشکنیم چراکه در آینده قطعا بدون مشتری خواهند بود.

آزاد تصریح کرد: نمی خواهیم از موضع زور و قدرت صحبت کنیم اما پزشکان بدون شک ظرف دو سه ماه آینده تسلیم خواهند شد در غیر این صورت جمعیت 2500 نفری را به 3000 نفر می‌رسانیم و اگر نشد، به دنبال راه حل دیگری خواهیم بود.وی با تاکید بر این‌که اجازه نمی‌دهیم کسی در اجرای طرح اختلال ایجاد کند، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی خدمات خود را در صورتی که سازمان‌های بیمه گر طلب خود را وصول نکردند، ارائه ندهد.

آزاد توصیه كرد، معوقات بخش خصوصی، پزشکان و داروخانه‌ها را پرداخت کنید تا راغب به همکاری شوند.استاندار همدان ادامه داد: هر بار مراجعه به پزشک خسارت زیادی به سازمان‌های بیمه گر وارد می‌کند و بار هزینه اضافی بر دوش سازمان‌ها قرار می‌دهد.وی تاکید کرد: با اجرای این طرح، تخت‌های بیمارستانی در آینده اضافه خواهد بود؛ بیمارستان‌ها خلوت خواهند شد؛ بار کار پزشکان کمتر می‌شود چرا که از بروز بیماری‌ها پیشگیری خواهد شد و به مرحله حاد نخواهد رسید. اگر این طرح با همکاری مردم و به صورت دقیق و درست اجرا شود، پس از سه تا چهار ماه بسیاری از مشکلات پزشکان حل خواهد شد.

آزاد با بیان این‌که با اجرای این طرح در حال عبور از دوران گذار هستیم و به تبع آن با چالش‌هایی مواجه می شویم، تاکید کرد: در اجرای طرح شکی نیست، چرا که طرح مصوب کشوری است و باید اجرا شود. هیچ شک و شبهه‌ای نیست که اجرای این طرح به نفع نظام و ملت است و آینده خوبی برای مردم، نظام و حتی پزشکان در پی دارد.وی ادامه داد: در گذشته تعداد پزشکان داخلی بسیار کم بود اما در حال حاضر از نظر تعداد پزشک سر به سر شده‌ایم.در 15 سال آینده پزشک مازاد خواهیم داشت؛ باید در اجرای این طرح برای این پزشکان جا باز شود تا زمینه ارتقاء سطحشان نیز فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha