سلامت نیوز :مقامات بهداشتی هنگ‌كنگ در یك گزارش آماری جدید اعلام كردند كه در سال 2011 میلادی تعداد موارد جدید ابتلا به ایدز در این شهر نسبت به سال قبل از آن رشد 12.6 درصدی داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سازمان غذا و سلامت هنگ‌كنگ در این گزارش تاكید كرد كه طبق آمار جدید بیماری ایدز هنوز یك تهدید جدی برای بهداشت عمومی این شهر محسوب می‌شود.طبق آمار فوق كل موارد ابتلا به ایدز تا پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی (2012) به 5 هزار و 523 مورد رسیده است.

كو وینگ – مان، وزیر سازمان غذا و سلامت هنگ‌كنگ در همین رابطه خاطرنشان ساخت: دولت هنگ‌كنگ در حال حاضر برای ارتقای برنامه‌های تهیه خدمات تست آنتی‌بادی اچ آی وی و كمك به سازمان‌های ارائه‌كننده خدمات مقابله با ایدز در جهت ارائه تست رایگان و خدمات مشاوره‌ای ایدز تلاش می‌كند.

وی تصریح كرد: همچنین همكاری میان دولت‌های هنگ‌كنگ، چین و برنامه مشترك مقابله با ایدز سازمان ملل به تقویت برنامه‌های پیشگیرانه در جهت مقابله با اپیدمی‌های محلی كمك خواهد كرد.این مقام بهداشتی تایید كرد كه با این حال هنوز نرخ شیوع ایدز در این شهر در مقایسه با سایر نقاط آسیا پایین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha