یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 56826

زنجبیل مجموعه‌ای غنی از آنتی اكسیدان‌ها است و مزایای فراوانی برای سلامتی دارد لذا باید جزو چاشنی‌های ضروری و دائمی در آشپزخانه شما باشد.

چای زنجبیل، استرس را كاهش می‌دهد

سلامت نیوز :  متخصصان تغذیه تاكید دارند از آنجا كه زنجبیل مجموعه‌ای غنی از آنتی اكسیدان‌ها است و مزایای فراوانی برای سلامتی دارد لذا باید جزو چاشنی‌های ضروری و دائمی در آشپزخانه شما باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان می‌گویند نوشیدن یك فنجان چای زنجبیل در روز می‌تواند به بهبود خلق و خو كمك كند، استرس را كاهش دهد و درعین حال تاثیر فوق العاده‌ای در بهبود فرآیند هضم و جذب غذا دارد.كارشناسان تغذیه و سلامت می‌گویند: اسید معده برای هضم غذا حیاتی است و زمانی كه فرد، تحت استرس است ترشح این اسید دچار اختلال می‌شود اما نوشیدن یك فنجان آب داغ حاوی یك برش تازه زنجبیل و یك برش كوچك لیمو روشی معجزه گر برای تحریك هاضمه و كمك به گوارش است.

دكتر آلیس ماكینتوش، از متخصصان علوم تغذیه‌ای در انگلیس خاطرنشان ساخت: زنجبیل حاوی نوعی آنتی اكسیدان خاص و مهم موسوم به «جینگرول» است كه به پاكسازی مواد شیمیایی مضر ناشی از استرس و نگرانی در بدن كمك می‌كند لذا این چاشنی در كاهش استرس روانی نیز تاثیر دارد.زنجبیل درعین حال در كاهش التهاب، مقابله با مشكلات تنفسی شایع و بهبود گردش خون طبیعی در بدن موثر است. در زنان نیز نوشیدن چای زنجبیل روشی موثر برای كاهش انقباضات شكمی ناشی از عادت ماهانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha