سلامت نیوز : نتایج یك مطالعه گسترده نشان داده است كه آنتی بیوتیك‌های معمولی می‌توانند احتمال شیوع ابرباكتری‌های كشنده و خطرناك را تشدید كنند.در این مطالعه معلوم شد موارد ابتلا به ابرباكتری MRSA‌ در صورت كاهش تجویز نوعی آنتی بیوتیك موسوم به سیپروفلوكساسین كمتر می‌شود و این یافته تایید می‌كند كه كاهش مصرف آنتی بیوتیك‌ها به كاهش شیوع ابرباكتری‌های خطرناك در بیمارستان‌ها كمك می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ نوعی باكتری قدرتمند و مقاوم است كه باعث بروز عفونت‌های جدی و خطرناك پوستی، خونی، ریوی و استخوانی می‌شود. در این مطالعه كه توسط متخصصان علوم پزشكی دانشگاه لندن انجام گرفته هم چنین این باور گسترده كه بهبود شرایط بهداشتی و شست و شوی دست‌ها تا حد زیادی در جلوگیری از شیوع این باكتری موثر است به چالش كشیده شد.

در این بررسی‌ها متخصصان دانشگاه لندن عفونت‌های ناشی از MRSA را طی یك دوره ده ساله از سال 1999 تا 2009 میلادی، ردیابی كردند. آنها به بررسی دقیق نمره سازگاری این باكتری برای ادامه حیات در محیط‌های بیمارستانی و تاثیر عوامل مختلف روی آن، پرداختند.این متخصصان دریافتند كه تعداد قابل توجهی از موارد ابتلا به MRSA‌ در صورت كاهش تجویز آنتی بیوتیك‌های معمول، كاهش می‌یابد.این مطالعه به تفصیل در مجله «شیمی درمانی آنتی میكروبیال» ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha