یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 56850

سلامت نیوز : محققان در سالهای 2000 تا 2007 میلادی، ۳۰ هزار بیمار تحت درمان را که در بخش اورژانس برای خود آزاری یا خود مسمومیت بودند، مورد مطالعه قرار دادند.

تحقیقات نشان داد که در این 6 سال پیگیری بیش از 1800 نفر، یعنی در حدود 6 درصد در گذشتند.بر اساس این تحقیقات، مسمومیت اتفاقی و خودکشی بیشترین عامل مرگ زودرس بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ عوامل طبیعی نیز 2 تا 7.5 بار عامل مرگ در افراد دارای خود آزاری است. علل عمده این مرگهای طبیعی بیماریهای گوارشی (به خصوص در رابطه با الکل) و سیستم های گردش خون و اختلالات روانی و رفتاری بودند که همه این بیماری ها با سوء مصرف مواد ایجاد می شود.نتایج این تحقیقات به صورت آنلاین در سپتامبر در مجله لانست منتشر شد.

سرپرست این تحقیقات، کیت هاتون از مرکز تحقیقات خودکشی دانشگاه آکسفورد، گفت: تحقیقات ما نشان داد که مرگ زودرس در بین افراد دارای خود آزاری به خودکشی و عوامل خارجی محدود نمی‌شود، بلکه شامل دامنه گسترده‌ای از عوامل طبیعی یک سوم از مرگ و میرهای تحقیقات ما را شامل می‌شود.هاتون اشاره کرد: یافته‌های ما اهمیت بهداشت عمومی را نشان می‌دهد. وی همچنین تاکید کرد که ارزیابی سلامت جسمی بسیار مهم است و در ادامه تحقیقات، مشکلات روانی و اجتماعی را به عنوان عوامل صدمه زدن افراد به خود به شمار آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha