سلامت نیوز : نتایج این تحقیقات در اجلاس سالانه انجمن تیروئید در شهر کبک کانادا ارائه شد.

بر پایه این گزارش، زمانی شخصی به پرکاری تیروئید زیربالینی مبتلا می‌شود که میزان هورمون محرک تیروئید در خونش کم شود اما میزان هورومونهای تیروئید که به نامهای تیروکسین و تری یودوتیرونین معروف هستند، در حد طبیعی باشد. در پرکاری تیروئید کامل میزان هورمون تیروئید بالا است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ داگلاس فارست، عضو انستیتو دیابت و بیماریهای گوارشی و کلیوی در آمریکا گفت: پرکاری تیروئید می‌تواند موجب ایجاد مشکلاتی از جمله بیماریهای قلبی- عروقی شود. اگر چه که پرکاری خفیف تیروئید که به آن پرکاری زیربالینی نیز می گویند، به لحاظ ویژگی مشابه پرکاری تیروئید کلاسیک است اما اطلاعات جدید نشان می دهد که این بیماری موجب ایجاد مشکلات قلبی نمی‌شود.

پرکاری تیروئید زیربالینی تقریباً 1 تا 2 درصد از بزرگسالان 65 سال به بالا را مبتلا می‌کند.محققان به سرپرستی دکتر پایج فورتینسکی، عضو مرکز پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا اطلاعات بیش از ۵ هزار مرد و زن 65 ساله به بالا را که در تحقیقات روی سلامت قلب شرکت کرده بودند و از داروهای تیروئید استفاده نمی‌کردند، مورد بررسی قرار دادند.

آنها متوجه شدند که 70 نفر از این افراد شرکت کننده به پرکاری تیروئید زیربالینی مبتلا بودند.نحوه پیشرفت این بیماری در این گروه در طول 2 تا 3 سال تحت کنترل قرار گرفت. 60 درصد از 170 فرد مبتلا به پرکاری تیروئید زیربالینی خانم و 24 درصد غیرسفیدپوست بودند. سن متوسط آنها نیز حدوداً 74 سال بود.در طول مدت زمان بررسی، تغییری در شرایط 43 درصد از افراد شرکت کننده مبتلا به پرکاری تیروئید زیربالینی ایجاد نشد. اما شرایط بیماری در 41 درصد از آنها بهبود یافت و میزان هورمون تیروئید در آنها به حد معمول رسید.بیماری در 5 درصد از آنها پیشرفت کرد تا جایی که به پرکاری تیروئید مبتلا شدند و 11 درصد نیز استفاده از داروهای تیروئید را آغاز کردند.محققان هیچ رابطه‌ای بین پرکاری تیروئید زیربالینی و مرگ و میر یا بیماریهای قلبی نیافتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha