سلامت نیوز : نتایج این تحقیقات در اجلاس انجمن تیروئید آمریکا و شهر کبک کانادا ارائه شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دکتر الیزابت پیرس، عضو مرکز پزشکی بوستون گفت: جایگاه اجتماعی-اقتصادی یک شاخص مهم سلامت برای برخی از سرطانها و بیماریها است.محققان کانادایی به سرپرستی دکتر استان ون ام عضو دانشگده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه اونتاریوی غربی، اطلاعات تقریباً 1600 بیمار مبتلا به سرطان تیروئید را بین ژانویه سال 1998 تا دسامبر سال 2010 بررسی کردند.

این اطلاعات شامل وضعیت سرطان، جنسیت، سن و وضعیت اجتماعی- اقتصادی می‌شد.بیماران مسن تر و افرادی که درآمدشان پایین تر از سطح متوسط بود - در مقایسه با بیماران جوانتر و افرادی که وضع مالی بهتری داشتند - بیشتر در مراحل پیشرفته بیماری متوجه سرطان تیروئید خود شدند. با این حال محققان گفتند: سالانه 4 درصد از تعداد افرادی که در مراحل پیشرفته متوجه سرطان تیروئید خود در سن بالا می شوند؛ کاسته می شود. این نشان دهنده آن است که این بیماری با گذشت زمان زودتر تشخیص داده شده است.

هر چه بیماری سرطان زودتر تشخیص داده شود؛ درمان آن آسانتر است.انستیتو سرطان ملی امریکا تخمین زده است که بیش از ۵۶ هزار آمریکایی امسال با مراجعه به پزشک متوجه سرطان تیروئید خود می‌شوند و حدود 1800 نفر بر اثر این سرطان جان خود را از دست می‌دهند.اطلاعات و نتایج ارائه شده در این اجلاس را باید تا زمانی که در یک مجله پزشکی به چاپ نرسیده اند مقدماتی دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha