دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 56890
سلامت نیوز : در این قسمت به راه‌ها و فعالیت‌های جایگزین اشاره می‌کنیم.

    1- جدایی می‌تواند شروع یک زندگی دوباره باشد، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم دکور اتاق‌تان را تغییر، وسایل شخصی‌تان را دوباره سامان دهید و کمی جا برای چیزهای نو باز کنید حتی سعی کنید احساسات‌تان را هم تازه کنید. آشفتگی و کهنگی می‌تواند شما را افسرده کند و فقط استرس‌ها و اضطراب‌های شما را افزایش دهد. وقتی سعی کنید همه چیز را دوباره سامان دهید و مرتب کنید، مغز شما این آمادگی را پیدا می‌کند که خود را از درد جدا کند، کارهایی انجام دهید که ذهن‌تان را مشغول می‌کنند و به شما انرژی می‌دهند. اتاق‌تان را تمیز کنید، چند تا پوستر جدید به دیوارها بزنید، فایل‌های اضافه کامپیوترتان را پاک کنید، حتی موسیقی‌های آرام‌بخش را هم جایگزین آهنگ‌های غمگین قبلی کنید.
    2-تمام چیزهایی که ممکن است شما را به یاد نامزد قبلی‌تان بیندازد دور بریزید، مثل‌ آهنگ‌ها، هدیه‌ها، وسیله‌ها و... در این زمان که درگیر قطع رابطه عاطفی هستید باید از هر چیزی که برایتان یادآور خاطره‌ای است دوری کنید، حتی چیزهایی وجود دارند که به طور ناخودآگاه وقایع گذشته را به شما یادآوری می‌کنند، باید حواس‌تان به آنها هم باشد. یک جعبه دست‌تان بگیرید و در اتاق بچرخید و هرچه را احتمال می‌دهید شما را به یاد او بیندازد در آن بگذارید حتی اگر خیلی کوچک باشد. بعد این جعبه را تا جایی که می‌توانید از خود دور کنید، بهترین راه این است که آن را دور بیندازید اما اگر چیزهایی دارید که نمی‌خواهید بیرون ریخته شوند، پیشنهاد می‌کنیم در انباری خانه یا در جایی قرار دهید که به راحتی در دسترس نباشد.
    3-شاد و خوشبخت بودن را تجربه کنید یعنی سعی کنید همراه با دوستان و اقوام‌تان زمان بیشتری به تفریح بپردازید. حتما در کلاس‌های آموزشی که همیشه آرزوی رفتن به آنها را داشتید ثبت‌نام کنید یا اینکه یک کتاب داستان خیلی خوب بگیرید. با خود فکر کنید که رابطه تنها یک بخش از زندگی شما بوده ‌است و اگر تنها باشید زندگی باز هم جنبه‌های زیادی برای لذت بردن دارد و شما می‌توانید به‌تنهایی برای خود تفریحات لذت‌آور پیدا کنید. تا جایی که می‌توانید در شاد بودن افراط کنید.
    4-تا جایی که می‌توانید سراغ ورزش و فعالیت‌های بدنی بروید چراکه حال شما را عوض می‌کند و افسردگی را از بین می‌برد. علاوه بر اینها ورزش ذهن شما را از موقعیت فعلی‌تان دور می‌کند، صبح‌ها پیاده‌‌روی کنید، به باشگاه ورزشی بروید یا حتی با دوست خود پیاده‌روی کنید. با خود قرار بگذارید که با هر قدم احساسات بد را دور بریزید. ورزش کردن را واقعا جدی بگیرید چون در این حالت جسم‌تان نیز به کمک ذهن‌تان می‌آید تا بتوانید بر درد‌های خود غلبه کنید و دوباره به زندگی سالم بازگردید. اگر حس ورزش نداشتید سعی کنید مسیر باشگاه را طی کرده و به خود بگویید اگر به باشگاه رسیدم و همچنان حوصله نداشتم به خانه بازمی‌گردم و در این مسیر سعی کنید احساسات منفی را از خود دور کرده و به خود قول یک ورزش خیلی سبک بدهید. مثلا به خود بگویید تنها 10 دقیقه روی تردمیل راه می‌روم و بعد به خانه بازمی‌گردم، به خود سخت نگیرید آرام آرام به ورزش کردن عادت کنید تا بتوانید بر موقعیت غلبه کنید.
    5-باید بدانید که احساسات بد و افسوس هیچ دردی را دوا نمی‌کند، اینکه در وجودتان احساس حسرت و نفرت کنید هیچ سودی ندارد، به یاد داشته ‌باشید که این روزها طی می‌شوند. اگر رابطه شما با نامزد قبلی‌تان خیلی ویژه بوده ولی باید قبول کنید که همه چیز تمام شده‌ است. شما باید به خود تبریک بگویید که این شجاعت را داشتید که رابطه را قطع و بر احساسات خود غلبه کنید، به قلب خود گوشزد کنید که هرچند ممکن است هنوز عشقی وجود داشته‌ باشد اما در این زمان دیگر عشق نمی‌تواند مشکلات را حل کند و آینده را تغییر دهد.
    6-به هر صورت فردی که شما از او بریده‌‌اید خصوصیات منفی‌ هم داشته که رابطه شما را خراب کرده ‌است، وقتی به یاد او افتادید ویژگی‌های منفی‌اش را نیز به یاد بیاورید. مثلا اینکه جذابیت کافی نداشته یا اخلاقش تند بوده ‌است یا غرور زیادی داشته ‌است. وقتی او به یادتان می‌آید به جای اینکه سعی کنید از او احساس نفرت کنید ویژگی‌های بدش را به یاد بیاورید.

منبع : شرق 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha