دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 56915

لیزرلیپولیز، جدیدترین تكنولوژی كاهش چربی زیرپوست است كه به صورت سرپایی و طی یك جلسه چاقیهای موضعی را برطرف می كند.

سلامت نیوز : اطلاعاتی در رابطه با جدیدترین تكنولوژی روز دنیا برای زیبایی و نحوه عملكرد و نتیجه چشمگیر آن را بخوانید

لیزرلیپولیز چگونه عمل می كند؟

لیزرلیپولیز، جدیدترین تكنولوژی كاهش چربی زیرپوست است كه به صورت سرپایی و طی یك جلسه چاقیهای موضعی را برطرف می كند. تاكنون بهترین روش كاهش چربیهای موضعی لیپوساكشن بوده كه ناهمواری و شلی پوست، تورم و كبودی را به دنبال داشته است. روش لیزرلیپولیز به دلیل تابش لیزر و تحریك كلاژنسازی و جمع شدگی كلاژن سبب سفت شدن پوست می شود و همچنین تورم و كبودی بسیار كمتری نسبت به لیپوساكشن دارد.

لیزرلیپولیز چیست و چگونه عمل می كند؟

این سیستم لیزر، روشی است كه طی آن از یك فیبر نور لیزر به داخل بافت برای رفع چاقی استفاده می شود. در اثر تابش اشعه لیزر، چربیها به صورت نیمه مایع در می آیند كه می توانند به راحتی توسط بدن جذب یا از بدن خارج شوند. لیزرلیپولیز تحت بیحسی موضعی انجام می شود و یك جلسه آن به مدت یك تا 3 ساعت طول می كشد.
در این روش سوراخهای یك تا 2 میلیمتری روی پوست ایجاد می شود و تحت بیحسی موضعی یك فیبر نوری باریك وارد زیرپوست می شود. به واسطه استفاده از لیزرلیپولیز، لایه سطحی و زیرپوست به هیچ وجه مانند لیپوساكشن ناهمواری پیدا نمی كند، در نتیجه صاف و یكدست است و علاوه بر آن برخلاف لیپوساكشن پوست سفت شده و جمع میشود. این روش در چاقیهای خفیف و متوسط كاملا كافی است و دیگر نیازی به لیپوساكشن نیست ولی در چاقیهای شدیدتر در حالیكه در لایه سطحی فقط از لیزر استفاده می شود، در لایه عمیقی علاوه بر لیزر نیاز به تخلیه چربی هم است.

لیپولیز برای بازوها، پهلوها، بالای پاها، شكم و غبغب كاربرد دارد. همچنین برای رفع شلی پوست بازوها و غبغب و شكم استفاده میشود. كاهش تعرق زیربغل، كاهش اسكارهای عمیق، جای جوش صورت از كاربردهای آن است.


روش انجام لیزرلیپولیز چگونه است؟

پس از بی حسی موضعی سوراخ بسیار كوچكی در پوست ایجاد می شود و از طریق آن كانولا به قطر یك تا 2 میلیمتر به زیر پوست وارد می شود. سپس كانولا به آرامی به عقب و جلو حركت داده میشود تا تابش لیزر به سلولهای چربی برخورد كند و سبب پاره شدن دیواره سلولهای چربی و سپس آزاد شدن چربی مایع درون سلول شود كه بعد از آن، چربی مایع به راحتی به وسیله ساكشن با فشار كم خارج شده یا توسط بدن متابولیز شده از بین می رود.


دوره نقاهت چقدر است؟

معمولا بعد از مدت كوتاهی (1تا4 ساعت) فرد مرخص شده (سرپایی و بدون نیاز به بستری) و یك تا3 روز استراحت در منزل توصیه میشود، زیرا بعد از رفع اثر داروهای بیحسی درد قابل تحملی مثل درد كوفتگی وجود دارد كه فرد راحتتر است در منزل باشد. حدود 2تا3 هفته محل كار شده تورم دارد كه خود به خود رفع میشود و پوشیدن گن هم ضروری است.


چگونگی عملكرد لیپولیزر
 

انرژی لیزر از طریق دستگاه لیپولیز
به سلولهای چربی تابیده می شود

سلولهای چربی درحالت استراحت
 


آب، گلیسرول و اسیدهای چرب آزاد
بین سلولها رها می شوند

محتویات سلولهای چربی از منافذ ایجاد شده
در سطح آنها خارج می شود


سلولهای چربی به طور مشخص كوچك شده
درحالیكه عروق خونی مجاور، تغییری نمی كند

مقادیر بیشتری ازآب، اسیدهای چرب آزادگلیسرول
درفضای بین سلولها رها می شوند


مزایای لیزرلیپولیز نسبت به لیپوساكشن چیست؟
لیزرلیپولیز برخلاف لیپوساكشن نیاز به بیهوشی ندارد و سبب ناهمواری سطح پوست نمی شود. كبودی و تورم ناحیه خیلی كمتر است و فرد میتواند طی یك تا 2 روز سركار خود بازگردد. در ناحیه شكم بهخصوص كه لیپوساكشن اغلب باعث شلی پوست شده. لیزرلیپولیز میتواند جایگزین خوبی باشد زیرا تابش لیزر باعث جمع شدن و سفت شدن پوست می شود. مزیت دیگر لیپولیزر به نسبت ساكشن، درد بسیار كمتر بعد از عمل است، همچنین احتمال آمبولی چربی در این روش بسیار ناچیز است.


آیا لیزرلیپولیز و لیپوساكشن رقیب هم هستند؟

در تجمعات موضعی كوچك بافتهای چربی كه حجمی كمتر از 500 گرم دارند، میتوان از لیزرلیپولیز یا لیپوساكشن استفاده كرد، اما در حجمهای بیشتر از 500گرم عملا باید لیپولیز یا در جلسات مكرر انجام شود یا همراه با لیپوساكشن باشد. از مزایای دیگر لیپولیز، امواج الكتریكی یا اولتراسونیك یا لیزر، افزایش كلاژن پوست و بهبود جریان لنفاوی و جریان خون، كاهش ورم و بهبود سلولیت است.

منبع : برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha