سلامت نیوز :  5 میلیون نفر سالانه در سراسر جهان به دلیل بیماریهای قلبی به طور ناگهانی از دنیا می روند.

دکتر دیوید بارکر استاد قلب و عروق دانشگاه علم و سلامت ارگون و همکارانش اطلاعات بیش از ۱۳ هزار مرد و زن را که در طول سالهای 1934 تا 1944 میلادی در هلسینکی فنلاند متولد شده بودند، بررسی کردند.نتایج این تحقیقات به صورت آن لاین در ماه سپتامبر در  International Journal of Epidemiology به چاپ رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان موارد مرگ ناگهانی به دلیل مشکلات قلبی را که در خارج از بیمارستانها اتفاق افتاده بودند، بررسی کردند.آنها متوجه شدند: 187 مرد و 47 خانم به صورت ناگهانی به دلیل بیماریهای قلبی از دنیا رفته‌اند.این محققان سپس اطلاعات هنگام تولد آنها را بررسی کردند و متوجه رابطه‌ای بین جفت لاغر و مرگ ناگهانی آنها شدند. آنها تنها متوجه یک ارتباط شدند؛نه رابطه علت و معلولی.

محققان گفتند: جفت لاغر می‌تواند موجب سوء تغذیه جنین شود. علاوه بر این، مرگ ناگهانی به دلیل مشکلات قلبی در این گروه از مردان و زنان به جایگاه اقتصادی - اجتماعی پایین و میزان تحصیلات کم نیز مرتبط دانسته شده است.سطح پایین تحصیلات می‌تواند ناشی از سوء تغذیه باشد و سوء تغذیه می‌تواند مانع از رشد جنین شود.محققان نتوانستند رابطه‌ای بین وزن و قد نوزاد در هنگام تولد یا مدت زمان حاملگی و مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی پیدا کنند.محققان گفتند: محدودیتهایی برای انجام این تحقیقات وجود داشته است مثلا اینکه این ارزیابی ها 70 سال پیش انجام شده اند و کیفیت آنها به طور مداوم کنترل نشده است.

بارکر گفت: اگر چه جفت می‌تواند منشاء بیماریهای قلبی باشد اما ضخامت جفت یک خانم در کنترل او نیست.جنین برای برآوردن نیازهای خود به اکسیژن، مواد غذایی و پادتن های ضد عفونت و همچنین برای دفع مواد زاید خود به مادرش وابسته است.این مواد در داخل جفت که عضوی متصل به سطح داخلی رحم است و از طریق طناب نافـی به نـوزاد مرتبـط مـی‌شود، بین خـون مادر و خـون جنیـن مبادله مـی‌شوند.در جفت، خون مادر و جنین نزدیک هم قرار می‌گیرند ولی واقعاً مخلوط نمی‌شوند.

عروق خونی طناب نافی در جایی که به جفت می‌رسند، ساختارهایی به نام پرز را تشکیل می‌دهند و پرزها به سمت نواحی حاوی خون مادر پیشروری می‌کنند. کوریون که غشایی است که مواد غذایی و سـایر مـواد از طـریق آن عبــور مـی‌کنند، آنها را محصور می‌کند.ماری نیومن رئیس سازمان ایست ناگهانی قلب گفت: ایست ناگهانی قلب غیرقابل پیش بینی است اما به نظر می‌رسد که برخی از مردم بیشتر در معرض خطر باشند.مثلا اگر خویشاوندی دارید که به طور ناگهانی فوت کرده و سنی کمتر از 50 سال داشته است احتمالا خطر ایست ناگهانی قلب در شما بیشتر است.وی گفت: این افراد می‌توانند در مراجعه‌ای به پزشک مشکلات ریتم قلبشان را که می‌تواند موجب ایست ناگهانی قلب و مرگ شود شناسایی کنند.نیومن گفت: اگر در هنگام تقلا احساس از حال رفتن می‌کنید، این علامت می‌تواند نشانه دیگری باشد که حتماً برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha