سلامت نیوز :  یك عضو كمیسیون بهداشت مجلس گفت: كمیسیون بهداشت نگران سلب مسوولیت از وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشكی در مورد نظارت و غذا و دارو است.

احمد آریایی‌نژاد نماینده مردم ملایر و عضو كمیسیون بهداشت و درمان گفت: نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و كشاورزی ایران درخصوص وضعیت موجود و برنامه آتی بخش خصوصی مرتبط با مسائل بهداشتی، درمانی و صنایع غذایی به كمیسیون بهداشت گزارش داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی در مورد گزارش نهاوندیان اظهار كرد: كمیسیون نگران این است كه با انفكاك مسوولیت نظارت بر سلامت مواد غذایی و برخی داروها از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، وزارت بهداشت نتواند به درستی به سلامت این محصولات نظارت كند و اعمال نظرهای سیاسی در این مورد صورت بگیرد.آریایی‌نژاد ادامه داد: اعتقاد كمیسیون بر این است كه نظارت بر سلامت مواد غذایی و داروها نباید از وزارت بهداشت، منفك شود. این مساله در همه جای دنیا به عهده وزارت بهداشت است و انتزاع آن باعث سلب مسوولیت نظارتی از وزارت بهداشت خواهد شد.

این عضو كمیسیون بهداشت مجلس در مورد سایر دستورات جلسه امروز كمیسیون بهداشت گفت: بررسی طرح دفع موانع اجرایی قانون بیمه اجتماعی كارگران ساختمان و نحوه مجازات متخلفان هم در دستور كار این جلسه كمیسیون قرار داشت.وی ادامه داد: كمیسیون در این مورد تصمیم گرفت كه سقف زمان برای الزام بیمه كارگران ساختمانی ایجاد شود. همچنین بیمه كارگران نباید محدود به تعداد مشخصی باشد بلكه لازم است تمام كارگران ساختمانی بیمه شوند، البته كمیسیون بهداشت به عنوان كمیسیون فرعی این طرح را بررسی كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha