سلامت نیوز : معاون فنی مركز توسعه شبكه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت از راه‌اندازی سیستم ارجاع به صورت الكترونیكی تا 20 روز آینده خبر داد و گفت: تمام فرآیندهای برنامه پزشك خانواده و سامانه الكترونیك سلامت تا پایان دولت دهم اجرایی خواهد شد.

دكتر سیدرضا مظهری در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: با راه‌اندازی سیستم ارجاع الكترونیكی در صورتی كه فردی به پزشك خانواده مراجعه كند و بر اساس تشخیص پزشك مربوطه، مقرر شود به سطح تخصصی ارجاع داده شود، محتوای ارجاع، نتیجه ویزیت پزشك و نوع خدمت تخصصی در سطح دوم مشخص می‌شود و پزشك مربوطه با ارایه یك كد پیگیری به بیمار، وی را به سطح دوم ارجاع می‌دهد.

معاون فنی مركز توسعه شبكه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: اگر بیمار مربوطه در حیطه تخصص مشخص شده به پزشك متخصص طرف قرارداد با برنامه پزشك خانواده مراجعه كند، كد پیگیری وی توسط متخصص مربوطه به سیستم وارد می‌شود و به این ترتیب محتوای نوشته شده از سوی پزشك خانواده برای پزشك متخصص قابل رویت خواهد بود. در این مرحله نیز متخصص درمان را آغاز می‌كند و پیگیری‌های انجام شده را به صورت هوشمند به سامانه وارد می‌كند. پس از آن بازخورد ارائه شده توسط متخصص نیز در یادآورهای پزشك خانواده مربوطه به صورت اتوماتیك مرتبا گوشزد می‌شود.

مظهری با بیان اینكه ویزیت پایه اكنون به صورت هوشمند در سیستم به اجرا گذاشته شده، افزود: پس از انتخاب پزشك خانواده از سوی افراد، اولین خدمتی كه انجام می‌شود، ویزیت پایه است. پس از آن نیز سیستم خدمات ارجاع برقرار خواهد شد.وی ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته كه تا یك ماه آینده بتوانیم در مناطقی كه زیرساخت‌های اینترنتی و سخت‌افزاری فراهم باشد، نسخه الكترونیك را نیز اجرایی كنیم.

معاون فنی مركز توسعه شبكه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: اجرای فازهای بعدی برنامه پزشك خانواده چندان به طول نخواهد انجامید و نهایتا تا پایان دولت دهم تمام فرآیندهای برنامه پزشك خانواده و سامانه الكترونیك سلامت اجرایی خواهد شد.مظهری همچنین گفت: تاكنون اطلاعات مربوط به 21 میلیون و 340 هزار نفر از جمعیت كشور وارد سامانه الكترونیك برنامه پزشك خانواده شده‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha