سلامت نیوز :پزشكان آمریكایی پس از تكمیل یك تجزیه و تحلیل بزرگ ژنتیكی روی سرطان سینه چهار نوع اصلی از این بیماری را شناسایی كرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این پزشكان امیدوارند كه یافته‌های جدید آنها به شناسایی روش‌های درمانی و حتی داروهای موثرتر برای مداوا و كنترل این سرطان منتهی شود. بررسی‌های جدید درعین حال نشان می‌دهد كه یك نوع از سرطان سینه ممكن است با داروهایی كه هم اكنون برای مقابله با سرطان تخمدان تجویز می‌شدند، قابل كنترل باشد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، این مطالعه جدیدترین نمونه از بررسی‌های انجام شده روی جزئیات بیولوژیكی تومورهای سینه است.دكتر ماتیو الیس از متخصصان دانشكده پزشكی دانشگاه واشنگتن در بیانیه‌ای در این زمینه اعلام كرد: ما امیدوار هستیم كه این قبیل آزمایشات و تحلیل‌ها بتواند نقاط ضعف سرطان سینه را برای تولید داروها و روشهای درمانی كاربردی‌تر، آشكار سازد.

دكتر الیس تصریح كرد: با انجام این بررسی‌ها اكنون ما یك گام بزرگ در جهت درك منشاهای ژنتیكی هر یك از چهار انواع سرطان سینه پیشرفته‌ایم.اكنون ما می‌توانیم ارزیابی كنیم كه كدام داروها بر اساس ویژگكی‌های ژنتیكی تومورها در هر بیمار بهترین تاثیر درمانی را دارند.این متخصصان برای دستیابی به نتایج فوق مولكولهای وراثتی DNA مربوط به تومورهای سرطان سینه را در 825 بیمار تجزیه و تحلیل و جزئیات این مطالعه را در مجله نیچر منتشر كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha