سلامت نیوز :رییس انجمن قلب و عروق ایران از تدوین برنامه راهنمای (گایدلاین) فشار خون برای اولین بار در كشور خبر داد و گفت: جزئیات مربوط به این برنامه راهنما در اولین كنگره مشترك قلب و عروق ایران كه از روز سه‌شنبه چهارم مهرماه در تهران آغاز به كار می‌كند، ارایه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر فریدون نوحی با اعلام این خبر گفت: هدف از تدوین این برنامه راهنما، كنترل فشار خون افراد جامعه منطبق با شرایط بومی مردم ایران است.وی با اشاره به اینكه یك پنجم افراد بالغ در كشور دچار فشار خون بالاتر از میزان استاندارد هستند، تصریح كرد: فشار خون منشاء بسیاری از نارسایی‌های قلبی و سكته‌های قلبی، مغزی و نارسایی كلیه است.

به گفته نوحی، تدوین این دستورالعمل كه بیش از سه سال به طول انجامیده، كار مشترك انجمن قلب و عروق ایران، مركز تحقیقات قلب و عروق اصفهان و شبكه تحقیقات قلب و عروق كشور است.وی ادامه داد: برنامه راهنما یا گایدلاین به مفهوم راهكار برخورد با یك بیماری به صورت بومی بوده، ضروری است. برای كلیه بیماری‌هایی كه از شیوع بالایی در كشور برخوردارند، برنامه راهنما تدوین شود.

نوحی ادامه داد: این برنامه راهنما با همكاری استادان داخلی و صاحب‌نظرانی از آمریكا، كانادا، انگلستان و نیوزیلند كه در زمینه تدوین برنامه راهتمای فشار خون به صورت بومی صاحب تجربه بودند با همكاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تدوین شده است.وی گفت: موفقیت اجرای برنامه كشوری راهنمای فشار خون با كمك وزارت بهداشت، عملی است.

رییس انجمن قلب و عروق ایران افزود: قرار است، جزییات برنامه كشوری راهنمای فشار خون در روز پنجشنبه (ششم مهرماه) در همایش مشترك قلب و عروق ایران برای نخستین بار ارایه شود.وی تصریح كرد: بسیاری از مبتلایان به بیماری فشار خون از بیماری خود اطلاع نداشته، نسبت به درمان آن اقدامی انجام نمی‌دهند و زمانی به پزشك مراجعه می‌كنند كه آسیب‌های ناشی از فشارخون در قالب سكته‌های مغزی یا قلبی و یا نارسایی قلبی، كلیوی بروز كرده است.

نوحی با ابراز تاسف از اینكه بسیاری از مبتلایان به فشار خون كه حتی از بیماری خود آگاهی دارند، بیماری خود را به طور كامل كنترل نمی‌كنند، اظهار داشت: در این برنامه راهنما، میزان فشار خون در بیماری‌های مختلف مانند دیابت، بیماری قلبی و بیماری‌های كلیوی مشخص شده است.

گفتنی است،‌ اولین كنگره مشترك قلب و عروق ایران با هدف ارایه جدیدترین دستاوردهای تشخیصی و درمانی قلب و عروق و با رویكرد توجه بیشتر به طب پیشگیری با حضور جمعی از پزشكان متخصص داخل و خارج كشور چهارم تا هفتم مهر ماه در مركز همایش‌های بین‌المللی رازی تهران برپا می‌شود.این كنگره با مشاركت انجمن‌های جراحی قلب، قلب و عروق ایران، بیهوشی قلب و انجمن علمی داروسازان ایران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha