سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران گفت : تا پایان سال جاری 123 بوستان جدید در تهران احداث خواهد شد که مجموع بوستان های پایتخت را به بیش از 2 هزار مورد خواهد رساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مهندس علی محمد مختاری افزود: بخش اعظم این بوستان های جدید ، محله ای هستند که عمدتا در مناطق دارای بافت فشرده مسکونی قرار دارند. دو مورد از بوستان های تازه احداث شده منطقه ای نیز تا پایان مهر ماه افتتاح خواهند شد.وی با بیان اینکه تهران اکنون دارای 1890 بوستان است افزود : تنها در 6 سال اخیر 750 بوستان در تهران افتتاح شده است که 250 بوستان کوچک و بزرگ از این مجموع ، در جنوب تهران واقع شده اند.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز با اشاره به اینکه تا سال 85 تعداد کل بوستان های تهران 1063 مورد بوده است تصریح کرد : در فاصله زمانی سال های 85 تا 90تعداد750 بوستان به تهران اضافه شد و این میزان به 1865 بوستان افزایش یافت.مختاری بااشاره به اینکه مساحت فضای سبز تهران با احتساب جنگل کاری ها به 42 هزار هکتار تا سال گذشته افزایش یافته گفت : سرانه فضای سبز تهران در سال گذشته به 14 متر رسید که این میزان تا پایان سال جاری به 15 متر ، حداقل سرانه بین المللی خواهد رسید.وی تصریح کرد: در احتساب سرانه فضای سبز ، چمن و گل کاری های سطح شهر محاسبه نشده و صرفا کاشت درختان محاسبه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha