به گفته یك جراح و متخصص بیماری‌های چشم، قرمزی و خارش‌های شدید چشم از شایعترین مشكلات و حساسیت‌های چشمی هستند كه به علت مواجه شدن با آفتاب شدید تابستان بروز می‌كند.

دكتر "مهدی مدرس زاده" عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران در گفت و گو با ایرنا افزود خارش و قرمزی چشم می‌توان عوارضی همچون ایجاد ناخنك در چشم، آب مروارید و ایجاد اختلال در شبكیه را به دنبال داشته باشد.

وی گفت افرادیكه در فصل تابستان با آلرژی‌های چشمی مواجه می‌شوند به منظور اقدامات درمانی مناسب بهتر است به پزشك مراجعه نمایند.

این متخصص چشم پزشكی گفت استفاده از عینك‌های آفتابی و كمتر در معرض نور شدید آفتاب قرار گرفتن در كاهش دادن آلرژی و حساسیت‌های چشمی موثر است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران افزود كسانیكه در محیطهای خاص هستند شامل آنهایی كه زیاد كنار دریا هستند و یا رانندگانی كه به مدت طولانی در جاده هستند و همچنین كسانیكه به ارتفاعات می‌روند و بیشتر در معرض نور آفتاب قرار دارند حتما باید از عینك‌های مخصوص استفاده كنند.

به گفته وی با توجه به فصل تابستان و استفاده از استخرهای عمومی استفاده از عینك مخصوص شنا برای جلوگیری از حساسیت‌های چشمی ضروری است.

این متخصص چشم پزشكی گفت یكی دیگر از مشكلات شایع در تابستان "خشكی چشم" است كه بخصوص در خانمها بیشتر مشاهده می‌شود.

دكتر مدرس‌زاده افزود یكی از راههای درمان این مشكل استفاده از قطره‌های اشك مصنوعی است كه باعث مرطوب نگهداشتن سطح چشم می‌شود.

وی گفت اشك‌های مصنوعی كه در بطری‌های چند بار مصرف قرار دارند به لحاظ اینكه دارای ماده نگهدارنده هستند ممكن است چشم نسبت به این ماده نگهدازنده حساس باشد و در چشم ایجاد آلرژی و حساسیت كند.

وی افزود به همین خاطر توصیه می‌شود از اشك‌های مصنوعی یكبار مصرف كه در بسته بندهای خاصی قرار دارند و حاوی ماده نگهدارنده نیستند استفاده شود.

ماده نگهدارنده موجود در قطره‌های اشك مصنوعی چشم را تحریك می‌كند و باعث ایجاد سوزش و خارش‌هایی در چشم می‌شود. قطره‌های اشك مصنوعی كه فاقد مواد نگهدارنده و یا اینكه حاوی مقدار كمتری از این مواد باشند برای چشم مناسب تر هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha