متاسفانه در سال های اخیر، عدم رضایت پزشکان از تعرفه اعلام شده و نارضایتی بیماران به دلیل هزینه سر سام آور درمان، رابطه خوب و مفید پزشک و بیمار را خدشه دار کرده است.

ارتباط پزشک و بیمار در منجلاب منافع مالی
سلامت نیوز : چند سالی است اهمیت پزشکان در جامعه امروزی در حالی رو به افول رفته است که ارتباط مالی پزشک و بیمار یکی از معضلات اصلی جامعه پزشکی محسوب می‌شود.

متاسفانه در سال های اخیر، عدم رضایت پزشکان از تعرفه اعلام شده و نارضایتی بیماران به دلیل هزینه سر سام آور درمان، رابطه خوب و مفید پزشک و بیمار را خدشه دار کرده است؛ چرا که بسیاری از پزشکان تعرفه اعلام شده را مناسب با خدمات ارائه شده نمی‌دانند و بار‌ها گله و شکایت خود را به مسئولین مربوطه اعلام کرده‌اند.

دکتر حسن امامی رضوی، معاون درمان وزیر بهداشت در گفتگو با سینانیوز، تعرفه بخش دولتی را نامناسب خواند و بیان کرد: «تمام تلاش وزارت بهداشت این است که تعرفه اعلام شده را بهبود بخشد که امیدواریم با اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده این موضوع محقق شود.»

وی ادامه داد: «در حال حاضر عدم ارتباط صحیح پزشک با بیمار به عنوان یک پدیده مخاطره انگیز مطرح است که نیازمند توجه فراوان از سوی جامعه پزشکی است. در این میان در نظر گرفتن منافع مالی منجر به کمرنگ شدن رکن اصلی درمان یعنی ارتباط پزشک با بیمار شده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha