دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 56971

سلامت نیوز :كارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به آغاز فصل مدارس، برای تغذیه دانش آموزان به جای خرید چیپس و پفك، تهیه چند میان‌وعده غذایی سالم را به والدین توصیه كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر فروزان صالحی با اشاره به نقش تغذیه در نشاط و یادگیری دانش‌آموزان گفت: خوردن صبحانه بسیاربااهمیت است و در پیشگیری از بروز بسیاری از اختلالات و بیماری‌ها نقش مهمی دارد به طوری كه نخوردن صبحانه موجب كاهش قند خون و یادگیری در دانش آموزان می‌شود.

وی توصیه كرد: دانش آموزان شبها زودتر بخوابند تا بتوانند زود از خواب بیدار شوند و با یك نرمش صبحگاهی وعده صبحانه را كامل میل كنند.وی نقش والدین را در الگوپذیری دانش آموزان بسیار با اهمیت دانست و افزود: والدین دانش آموز باید صبحانه را به همراه فرزند خود میل كنند تا دانش‌آموز در كنار پدر و مادر بتواند صبحانه‌اش را بخورد.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به نقش میان وعده در تغذیه اظهار كرد: از مصرف غذاهایی كه نمك فراوان و چربی زیاد دارند حتی الامكان پرهیز شود و دانش آموز را به خوردن میان وعده‌های غذایی همچون نان و پنیر، ساندویچ تخم مرغ، خیار، گوجه، سبزی و گردو كه بسیار مغذی هستند تشویق كرد. كتلت، انواع كوكوو میوه‌ها نیز نقش مهمی در تغذیه سالم و مفید برای دانش آموزان دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha