دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 56979
 سلامت نیوز :  یكی از مواردی كه باید همیشه در مورد این دستگاه رعایت كنید قرار ندادن مواد و یا وسایل غیر مجاز در داخل آن است. گاهی اوقات ممكن است با قرار دادن مواد خاصی در این دستگاه آن را سمی ویا با گذاشتن یك جسم خاص آن را منفجر كنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ از جمله چیزهای غیر مجاز كه نباید در داخل ماكروویو قرار دهید می توان به موارد زیر اشاره كرد .
فویل های آلمینیومی
این نكته را حتما می دانید كه وسایل آهنی را اصلا نباید در ماكروویو قرار دهید و این امر در مورد فویل های آلمینیومی نازك نیز برقرار است. فویل های نازك سریعا داغ می شوند ممكن است بر اثر افزایش دمای زیاد آتش گرفته و حتی باعث آتش سوزی خانه شما نیز بشود .
ظروف چینی
یكی از نكاتی كه كمتر رعایت می شود در مورد ظروف چینی است. برخی از این ظروف رگه هایی از آهن در داخل رنگ و یا جنس آن وجود دارد و بعد از برخورد با امواج جرقه می زنند. در این حالت شاید جرقه ها باعث آتش سوزی شوند و یا حتی ظرف شما بشكند .
میوه و سبزی
از قرار دادن هر گونه میوه و سبزی در داخل میكروویو جدا خودداری كنید. این امر در كنار آن كه می تواند باعث سمی شدن و از بین رفتن خواص میوه و سبزی ها شود، مشكلات دیگری نیز به وجود می آورد. برخی از میوه ها به امواج حساس هستند و ممكن است از داخل منفجر شوند همچنین سبزی ها نیز امكان دارد آتش بگیرند .
تخم مرغ
اگر وقت كم دارید و می خواهید یك تخم مرغ را درست كنید حتما از اجاق گاز استفاده كنید و آن را در ماكروویو قرار ندهید. تخم مرغ دارای پروتئین بسیار زیادی است و یك پوست سخت نیز بر روی آن قرار دارد. قرار دادن تخم مرغ زیر امواج باعث انفجار آن و یا حتی از كار افتادن دستگاه شما می شود .
پلاستیك
یكی دیگر از موادی كه نباید در ماكروویو قرار دهید پلاستیك است چرا كه بعد از برخورد با امواج ممكن است سمومی را وارد غذا كند. قبل از اینكه ظرف را در دستگاه قرار دهید روی آن را بخوانید تا مطمئن شوید كه قابلیت استفاده در ماكروویو را داشته باشد. برخی از ظروف غیر استاندارد بعد از گرم شدن آب می شوند و این می تواند برای غذا شما بسیار مضر باشد همچنین ظرف شما نیز بی استفاده می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha