سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴
سلامت نیوز : فرمانده نیروی انتظامی از كاهش جرایم جنایی و امنیتی در سال 91 خبر داد و گفت:‌ در شاخص جرایم امنیتی، تروریستی و جنایی، سایبری در حال كاهش هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ وی تصریح كرد: برای حمایت از نخبگان پلیس 100 میلیارد تومان برای تاسیس شركت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده شده است و از تمام مراكز تحقیقاتی و نخبگان دعوت می‌شود كه طرح‌های خود را به پلیس ارائه دهند.سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با بیان اینكه در حوزه نرم‌افزار صد در صد خودكفا و بومی شده‌ است، گفت: این در حالی است كه در پیرامون كشور ما ایران، در موضع برتری كامل قرار دارد و این در حالی است كه تمامی كشورهای همسایه به سیستم‌های كشورهای پیشرفته متصل هستند.

وی با بیان اینكه در حوزه سخت‌افزار نیز به زودی شاهد رونمایی‌هایی خواهیم بود، گفت: چندی پیش سیستم انگشت‌نگاری بومی ما توانست به خودكفایی برسد به طوری كه توانستیم با تولیدكنندگان خارجی رقابت كنیم.وی با بیان اینكه توانستیم در پروژه‌های سخت‌افزاری ناجا توان خود را به رخ بكشیم، گفت: امسال چندین پروژه كه به نظر می‌رسید هرگز بومی نمی‌شوند به صورت بومی ساخته و رونمایی می‌شوند و ما برای تحقق این مهم از موانع زیادی عبور كردیم.

احمدی مقدم با بیان اینكه یكی از وظایف این نمایشگاه حمایت از نخبگان و دانشمندان است، گفت: رسما به عنوان فرمانده ناجا اعلام می‌كنم كه پلیس از طرح‌های تحقیقاتی مراكز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و نخبگان حمایت می‌كند.فرمانده ناجا با بیان اینكه مشكل بسیاری از نخبگان حمایت مالی و سرمایه است، گفت: پلیس با حمایت مالی از نخبگان، از آنها حمایت می‌كند. احمدی‌مقدم با بیان اینكه پلیس با تخصیص 100میلیارد تومان برای تاسیس شركت‌های دانش‌بنیان نسبت به حمایت از نخبگان اقدام می‌كند، گفت: امیدواریم توفیقات زیادی در این حوزه كسب شود.

وی با بیان اینكه دو سوم كشته‌ها و شهدا در جریان جرایم امنیتی- تروریستی كاهش یافته است، گفت: تمامی آمارهای شش ماهه نخست سال جاری ثبت شده است و به استناد آمارهای موجود می‌توان گفت كه سال 91 به عنوان امن‌ترین سال بوده است. احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس گفت: در زمان جنگ شاهد رخدادها و شرایط سختی بودیم اما هیچ موقع رزمندگان و مردم از این وضعیت گله‌مند نبودند.

فرمانده‌ ناجا با بیان اینكه این نمایشگاه امتداد خط‌نورانی و مقدس استقلال‌خواهی است، گفت: استقلال‌خواهی و توانمندی ایرانی‌ها هر روز در عرصه‌های مختلفی ظهور می‌كند.احمدی‌مقدم با اشاره به تحریم بی‌سابقه، تهدید و ترور گفت:‌ ایران هر روز شاهد پیشرفت جدیدی در عرصه‌های علمی و اقتصادی است.فرمانده ناجا با بیان اینكه امروز شكستن یك حلقه وابستگی كمتر از فتح‌المبین نیست، به شعار هفته ناجا اشاره كرد و گفت: ایران دارای سرمایه‌های بسیار غنی از جمله سرمایه اجتماعی است.

وی با بیان اینكه اساس سرمایه اجتماعی، اعتماد مردمی است، گفت: اعتماد مردم با نظامی كارآمد، پاسخگو و اصلاح‌پذیر حاصل می‌شود. احمدی‌مقدم با بیان اینكه مردم ایران ظلم‌ستیز و ظلم‌گریز هستند، گفت: ما با كسی دعوا نداریم، اما تسلیم زور هم نمی‌شویم.وی افزود: مردم اعتقاد كاملی به مقام‌معظم رهبری دارند، اما ممكن است به عملكرد برخی مسئولان انتقاد داشته باشند كه انتقاد مردم نشان‌دهنده آزادی در كشور است.

فرمانده ناجا با اشاره به انتشار فیلم موهن علیه پیامبر اسلام(ص) گفت: دشمنان ایران به تاثیرگذاری دین در كشورهای اسلامی پی برده‌ و خطر بیداری اسلامی و انسانی را حس كرده‌اند و به همین دلیل اقدام به چنین كارهایی می‌كنند. احمدی‌مقدم با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه ایپاس گفت: این نمایشگاه محل تبادل اطلاعات است و ما باید از نمایشگاه‌های مصرف محور به نمایشگاه عرضه محور برویم و امروزه با افتخار می‌توانیم عنوان كنیم كه ایران در موقعیتی است كه در زمینه تولیدات امنیتی و پلیسی به خودكفایی رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha