سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 57008

این روزها انگار چین و چروك صورت بیش از هر چیزی در چشم ما آدم‌ها می‌نشیند. خیلی‌ها روزی چند بار جلوی آیینه می‌ایستند و سر و صورت‌شان را برانداز می‌كنند؛ گویا همه چیز در این صورت نهفته است؛ آن‌چنان كه گاهی جای سیرت را هم می‌گیرد.

طراوت و زیبایی پوست صورت
سلامت نیوز : این روزها انگار چین و چروك صورت بیش از هر چیزی در چشم ما آدم‌ها می‌نشیند. خیلی‌ها روزی چند بار جلوی آیینه می‌ایستند و سر و صورت‌شان را برانداز می‌كنند؛ گویا همه چیز در این صورت نهفته است؛ آن‌چنان كه گاهی جای سیرت را هم می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ به همین دلیل كم نیستند افرادی كه دائم در این فكرند كه چگونه می‌توان این چروك‌ها را از بین برد و بر صورت، پوستی نرم و صاف نشاند.چه می‌شود كرد، این است دیگر.البته داشتن چهره‌ای دلنشین همیشه اثری مثبت در روحیه انسان دارد و اگر بتوان با روش‌هایی ساده و كم​هزینه به آن دست یافت، به بیراهه نرفته‌ایم.از این‌رو امروز شما را با درست كردن و استفاده از چند ماسك طبیعی آشنا می‌كنیم. شاید شانس یارتان شد و همین روش بر چهره‌تان رنگ تازگی و طراوت زد.

جوانه گندم و ماست

برای تهیه این ماسك ساده و البته موثر باید یك قاشق پودر جوانه گندم را با یك قاشق ماست كاملا مخلوط كنید. پس از این‌كه ماده نسبتا غلیظی به‌دست آمد، آن را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه روی پوست شما بماند. پس از این مدت صورت خود را كامل بشویید و سپس از یك كرم مرطوب‌كننده استفاده كنید.

میوه بهشتی

آب انار طبیعی هم یكی دیگر از ماسك‌های موثر برای طراوت و شادابی پوست است. اگر به‌دنبال پوستی سالم هستید، به یاد داشته باشید شست​و شوی صورت با آب انار می‌تواند سلامت را به پوست شما هدیه دهد.

فرصتی نه چندان طولانی

هوا كه سرد شود كم‌كم بساط طالبی فروشان هم جمع می‌شود. پس تا دیر نشده از ماسك طالبی برای طراوت پوست‌تان بهره بگیرید.به این منظور می‌توانید مقدار كمی طالبی را كاملا له كرده و روی پوست صورت قرار دهید. استفاده از این ماسك به مدت 20 دقیقه در روز می‌تواند یك گزینه بسیار مناسب برای شادابی پوست صورت شما باشد.

ماسك چهار فصل

بعضی‌ها می‌گویند با حضور همیشگی خیار در بساط میوه فروش‌ها، دیگر دوران نوبر خیارهای خوش عطر و بو تمام شده است؛ البته پر بیراه هم نمی‌گویند اما یادمان باشد تهیه ماسك خیار، چه بوته‌ای باشد و چه درختی، یكی از راحت‌ترین انواع ماسك صورت است.برای استفاده از تاثیرات شگفت‌انگیز این میوه به دو روش می‌توانید از آن استفاده كنید. در روش اول باید خیار را به صورت ورقه‌های نازك برش دهید و آنها را روی پوست صورت خود بگذارید اما در روش دوم باید آب خیار را بگیرید، سپس یك پنبه را به آن آغشته كنید. حالا پنبه را روی پوست صورت خود از پایین به سمت بالا بكشید.این كار را تا زمانی ادامه دهید كه تمام پوست صورت با آب خیار مرطوب شود. سپس حدودا 15 دقیقه به صورت‌تان استراحت دهید و بعد آن را بشویید.

این‌بار هلو روی صورت

هلو هم از دیگر میوه‌هایی است كه در انواع ماسك‌های صورت به كار برده می‌شود. برای استفاده از این ماسك یك هلو را كاملا له كرده و روی پوست صورت خود قرار دهید.اما قبل از استفاده از این ماسك باید دقت داشته باشید كه افراد زیادی به این میوه حساسیت دارند بنابراین قبل از گذاشتن ماسك هلو اگر از عدم حساسیت خود مطمئن نیستید آن را روی یك قسمت كوچك از پوست بازوی خود امتحان كنید و اگر تا 24 ساعت هیچ‌گونه حساسیت پوستی مشاهده نكردید، می‌توانید از این ماسك برای شادابی پوست صورت خود نیز استفاده كنید.به یاد داشته باشید توت فرنگی نیز ممكن است در برخی از پوست‌ها حساسیت ایجاد كند پس در مورد استفاده از ماسك‌هایی كه با این میوه تهیه می‌شوند نیز احتیاط كنید.

مخلوط عسل و آبلیمو

برای تهیه این ماسك لازم است یك قاشق عسل را با دو قاشق آب لیمو مخلوط كنید، سپس ماده به دست آمده را روی پوست خود بمالید. اگر عسلی كه در دسترس شماست كمی سفت شده و با آبلیمو مخلوط نمی‌شود، می‌توانید آن را به كمك آب جوش نرم كرده و سپس ماسك را تهیه نمایید.موز هم یكی دیگر از میوه‌های شاداب‌كننده پوست است. كافیست مقداری موز را با یك قاشق روغن زیتون مخلوط كنید و سپس ماسك به دست آمده را روی پوست صورت قرار دهید.

چهره‌های ​جوان پشت ماسك

بسیاری از خانم‌ها و آقایان به دنبال كرم یا انواع ماسك‌هایی هستند كه از بروز چین و چروك‌های صورت جلوگیری كند و همچنین عارضه پوستی برایشان به همراه نیاورد.اگر شما هم برای خرید این نوع محصولات به مراكز مربوط مراجعه كرده باشید، حتما با تعداد زیادی از آنها مواجه شده‌اید كه هركدام با ویژگی خاصی كه روی بسته‌بندی‌اش نوشته، انتخاب شما را سخت و سخت‌تر می‌كند.شاید نكته دیگری كه توجه شما را جلب كرده باشد قیمت بسیار بالای این نوع محصولات است.اگر شما هم با توجه به مطالبی كه گفته شده و شنیده‌اید از خرید ماسك پشیمان شده باشید، خوب است بدانید در منزل هم می‌توانید انواع ماسك‌ها را با توجه به نوع پوست صورت خود و صد البته با كمترین هزینه تهیه كنید.

ماسك ژله‌ای

آسان‌ترین و در دسترس‌ترین ماسك ضد چروك ژل آلوئه‌وراست. شما می‌توانید با تهیه یك برگ آلوئه‌ورا، یك ماسك ضد پیری ارزان قیمت داشته باشید. برای این كار قسمتی از برگ را بریده و آن را از وسط باز كنید.ژلی كه در میان برگ قرار دارد از شكاف بیرون می‌آید؛ آن را برداشته و روی پوست خود بمالید و اجازه دهید كاملا خشك شود.پس از این‌كه ژل روی صورت شما خشك شد و احساس كشش روی پوست خود داشتید، می‌توانید صورت‌تان را به آرامی با آب ولرم بشویید.

سیب میوه جوانی

ماسك سیب برای پوست‌های خشك استفاده می‌شود و با یك عدد سیب و یك قاشق روغن زیتون قابل تهیه است. برای تهیه این ماسك، سیب را كاملا باید له یا رنده كرده و سپس روغن زیتون را به آن اضافه كنید.به همین سادگی ماسك شما آماده است. اجازه دهید ماسك 20 دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند و پس از این مدت صورت خود را به آرامی بشویید.

میوه‌های زرد رنگ

ماسك موز و شیر نارگیل از جمله ماسك‌هایی است كه به آسانی آماده می‌شود. ابتدا باید موز را كاملا له كرده و با یك قاشق شیر نارگیل مخلوط كنید. سپس آن را روی پوست صورت قرار دهید.دقت كنید این ماسك را در مقدار كم درست كنید. همچنین یادتان باشد اگر موز داخل ماسك تغییر رنگ بدهد و سیاه شود تاثیر ماسك نیز از بین خواهد رفت.​ از دیگر میوه‌هایی است كه خاصیت ضد پیری فراوانی دارد.شما می‌توانید این میوه را ورقه ورقه كرده یا آن را رنده كنید و به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و پس از این مدت، مانند روش‌های قبلی صورت‌تان را بشویید.

چند نكته​ كوتاه

اگر به‌دنبال ماسك صورت برای حفظ زیبایی پوست خود هستید بهتر است قبل از تهیه این ماسك با نكات كوچك اما مهمی در این رابطه آشنا شوید.استفاده از ماسك روی پوستی كه آرایش دارد مانع از رسیدن مواد به پوست شده و تاثیر ماسك را كم خواهد كرد.پس دقت داشته باشید برای تاثیر هر چه بیشتر، قبل از استفاده از انواع ماسك صورت خود را كاملا بشویید.همچنین مناسب است منافذ پوست را با استفاده از بخور باز كنید؛ بخار گرم موجود در حمام نیز این كار را بخوبی انجام می‌دهد.همچنین دقت داشته باشید ممكن است پوست شما به ماسك‌های طبیعی هم حساسیت نشان دهد؛ پس قبل از استفاده از هر ماسكی از حساسیت‌زا نبودن آن مطمئن شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha