سلامت نیوز : پزشكان در یك آزمایش جدید دریافته‌اند نوعی داروی خاص كه برای مبتلایان به دیابت نوع دوم تجویز می‌شود می‌تواند به بهبود اثرات مخرب آلزایمر كمك كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این پزشكان در دانشگاه اولستر متوجه شدند كه این دارو به حفاظت از سلول‌های مغزی آسیب دیده كمك می‌كند و می‌تواند در افزایش رشد سلول‌های جدید تاثیرگذار باشد.دیابت نوع دوم یكی از فاكتورهای خطرزای مهم در بروز آلزایمر است و تصور می‌شود كه نقص سیگنال‌‌دهی انسولینی در مغز می‌تواند به سلول‌های عصبی (نورونها) آسیب وارد می‌كند و در نتیجه در تشدید خطر بروز آلزایمر نقش دارد.

در بررسی‌های فوق پزشكان از یك داروی آزمایشی موسوم به Val8) GLP-1) استفاده كردند كه فعالیت نوعی پروتئین موسوم به GLP-1 را تحریك می‌كند. این پروتئین به بدن كمك می‌كند كه واكنش خود را در برابر قند خون كنترل نماید.این پزشكان با آزمایش روی موش‌ها دریافتند كه داروی فوق به رشد سلول‌های مغزی جدید درهیپوكامپ كمك می‌كند. این ناحیه از مغز نیز به نوبه خود در عملكرد حافظه نقش دارد. پزشكان همچنین متوجه شدند كه داروی فوق عوارض جانبی ندارد. نحوه اثرگذاری این داروی آزمایشی شبیه به دو داروی Victoza9 Byetta است كه برای مقابله با دیابت نوع دوم استفاده می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha