سلامت نیوز : مدیركل اعتباربخشی و نظارت بر درمان وزارت بهداشت با اشاره به تاخیر یك ماهه در اجرای اعتباربخشی بیمارستان‌ها به دلیل برخی مباحث نرم افزاری گفت: اعتباربخشی بیمارستان‌ها در ماه جاری آغاز خواهد شد.

دكتر سجاد رضوی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این كه پیش از این مقرر شده بود اعتباربخشی بیمارستان‌های داوطلب كشور از شهریور ماه آغاز شود، گفت: به دلیل انجام برخی اقدامات نرم افزاری، اعتباربخشی بیمارستان‌ها با یك ماه تاخیر در مهر ماه آغاز خواهد شد.

وی در این باره افزود: به منظور آن كه نقد و بررسی اطلاعات برای اعتباربخشی بیمارستان‌ها تسهیل شود، تصمیم بر آن شد كه نرم افزار مربوط به این موضوع طراحی شود تا به این ترتیب زمینه برای بررسی اطلاعات مربوط به اعتباربخشی بیمارستان‌ها به صورت الكترونیكی فراهم شود.مدیركل اعتباربخشی و نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: در اعتباربخشی، اولویت با بیمارستان‌های داوطلب است اما اعتباربخشی برای تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تا پایان سال جاری اجباری می‌شود.

رضوی همچنین از اقدامات انجام شده برای تهیه منشور حقوق بیماران خبر داد و گفت: با اجرایی شدن منشور حقوق بیمار در بیمارستان‌ها، یكی از مواردی كه قطعا در اعتباربخشی بیمارستان‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت، رعایت حقوق بیماران خواهد بود. با اعتباربخشی بیمارستان‌ها، قدم‌های اجرایی منشور حقوق بیماران نیز برداشته می‌شود.به گفته وی، بر اساس منشور حقوق بیمار، بیمارستان‌ها مكلف می‌شوند تا قبل از بستری بیمار، تمام هزینه‌های درمان را به اطلاع وی برسانند تا به این ترتیب بیمار با آگاهی از تمام هزینه‌ها تصمیم بگیرد كه در آن بیمارستان بماند یا خیر و در زمان ترخیص با اعداد و ارقام نجومی مواجه نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha