سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 57024

سلامت نیوز : به گفته دبیر علمی كنگره جراحان فك و صورت، از هر 100 نفر كه ایمپلنت می‌كنند، سه نفر آن را پس می‌زنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر بهنام بهلولی جراح فك و صورت در این رابطه افزود: موفقیت عمل ایمپلنت بالای 97 درصد است كه این آمار در كل اعمال پزشكی بی‌سابقه است.وی ادامه داد: اگر اصول اولیه این عمل رعایت شود، كاملا موفق بوده و بیمار آن را پس نخواهد زد، در غیر این صورت ایمپلنت در درمان بیمار شكست خورده و باید مجددا آن را تكرار كند.

دبیرعلمی كنگره جراحان فك و صورت در خصوص انگیزه مراجعان برای انجام عمل ایمپلنت، اظهار كرد: در ایران بسیاری از بیماران ابتدا ممكن است به دنبال زیبایی باشند اما پس از عمل متوجه خواهند شد كه متعاقب آن سبك زندگی‌شان تغییر كرده و بسیاری از مشكلاتشان برطرف شده است.

بهلولی با بیان اینكه در حال حاضر فرقی میان تبلیغ ایمپلنت و رستوران نیست، افزود: این تبلیغات در برخی از مواقع حتی اساس علمی هم ندارد. مثلا تبلیغاتی كه با عنوان ایمپلنت بدون بی‌حسی و بدون جراحی در مجلات مختلف چاپ می‌شود كاملا غلط است، زیرا ایمپلنت اساسا یك فرآیند جراحی است و امكان ندارد بدون بی‌حسی صورت گیرد.وی در پایان اظهار كرد: یكی از وظایف انجمن نزدیك كردن ذهن مردم و پزشكان به واقعیت درمان با ایمپلنت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha