سلامت نیوز : محمود مظفر امروز در نشست خبری تشریح فعالیت‌های امدادگران و جوانان هلال احمر در تابستان سال جاری اظهار داشت: در این زمینه با رشد 57 درصدی تجهیزات و امکانات امدادی و با ایجاد یک هزار و 26 پایگاه موقت، سیار، ثابت و کوهستان و در نهایت 11 پایگاه هوایی و 22 پایگاه جست‌وجوی سگ‌های نجات به همراه 298 هزار نفر روز امدادگر به حادثه دیدگان ارائه خدمات امدادی صورت پذیرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی افزود: در این زمینه به 62 هزار نفر که تحت تأثیر حوادث دچار مشکل شده بودند خدمات امدادی صورت پذیرفت و 10 هزار و 618 نفر نیز از مرگ حتمی نجات یافتند.مظفر با اشاره به اسکان اضطراری یکصد هزار نفر به همراه ارائه خدمات تغذیه اضطراری به 530 هزار نفر افزود: در این مدت 520 ساعت پرواز با 14 بالگرد امدادی برای انتقال 62 مصدوم و جابه‌جایی 55 تن مواد غذایی صورت پذیرفت.

وی تصریح کرد: تعداد حادثه‌دیدگان در تابستان سال 90 بالغ بر 19 هزار نفر بود که در تابستان سال جاری با توجه به حادثه زلزله آذربایجان شرقی این تعداد به 62 هزار نفر افزایش یافت که متعاقباً اسکان اضطراری که در تابستان سال 90 بالغ بر 11 هزار نفر بود به 99 هزار نفر افزایش یافت.

رئیس سازمان امداد و نجات به بکارگیری 50 هزار نفر روز امدادگر در طرح امداد و نجات کاهش غریق در 3 استان مازندران، گیلان و گلستان با برپایی 243 پست امدادی و همکاری امدادگران 21 استان در 25 شهرستان سواحل دریایی شمال کشور افزود: در این طرح بیش از 5 هزار نفر شامل 2 هزار و 900 نفر در داخل طرح و 2 هزار و 300 نفر در خارج از طرح سالم‌سازی خدمات امداد و نجات دریافت کردند.

وی به درمان سرپایی 5 هزار نفر در طرح نجات‌غریق نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع 202 نفر در داخل و خارج از طرح سالم‌سازی خدمات نجات و احیا دریافت کردند.

مظفر به ارائه خدمات امداد و نجات در سواحل دریایی شمال کشور از جمله نوشهر، گیلان، گلستان و بندر ترکمن اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با توجه به آمارهای پزشکی قانونی که در سال گذشته 450 نفر در 3 استان گیلان، گلستان و مازندران غرق شدند امسال این آمار با کاهش 50 درصدی به 222 نفر رسید که این نشان از اقدامات موثر در نجات غریق افراد از سواحل دریایی شمال کشور را در بر دارد.

وی با اشاره به حوادث مهم تابستان سال جاری از جمله زلزله 6.2 ریشتری آذربایجان شرقی و زلزله 5.5 ریشتری ایلام خاطرنشان کرد:‌ در این زمینه برخورد 2 شناور در سواحل گیلان، برخورد 2 خودرو در جاده سمنان محور دامغان، حریق بازار مبل و حادثه صنعتی در انبار اصفهان و در نهایت حادثه کوهستانی مفقود شدن افراد در خاش را می‌توان از مهمترین حوادث در تابستان سال جاری عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha