سلامت نیوز : همایش علمی پزوهشی نقش زیارت در ایجاد وارتقاء سلامت روان جامعه از سوی سازمان بهزیستی کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی 5 مهرماه برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ حجت الاسلام علی پهلوان دبیر همایش نقش زیارت گفت: با استعانت لایزال احدی و در راستای دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و به مناسبت میلاد با سعادت عالم ال محمد (س) حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت، دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور با همکاری دبیرخانه دائمی برگزاری دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) برگزار می کند.

سبک زندگی در جهان امروز به جهت غلبه برجنبه های مادی گرایانه، تعلقات دنیوی و ثروت اندوزی موجب تمرکز جوامع  بر سطوح نازل و ابتدایی سلسه مراتب  نیازها  و دوری از جنبه های متعالی و فضائل  انسانی به عنوان نیازهای  عالی بشری بوده بطوری که برآیند آن محصولی جز افزایش بیماری های روانی و آسیب های اجتماعی نبوده است.
 
وی در ادامه افزود: این در حالی است که گرایش به معنویت به مثابه گزاره هایی جهان شمول و فطری، خاصه در قالب سفره ها و مناسک زیارتی اعم از نیایش توکل ذکر، دعا و امثالهم می تواند با احاطه بر تمامی جنبه های انسانی همچون ابعاد زیستی روانی و اجتماعی به عنوان برون رفت از چالش های مذکور قلمداد شود، لذا دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور با علم بر این فرض و در حد بضاعت و در راستای اهداف ثابت همایش های جشنواره، محورهای ذیل را طرح و جهت بررسسی به اطلاع اذهان مشتاق گذاشته تا نتایج حاصل از آن با تأسی از انسان کامل راهبرد و راهکار اصلاح و تغییر رفتار انسانی به سوی کمال و همچنین مبنای پژوهش های آتی قرار گیرد.
 
مدیر کل دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: اکنون در دهه کرامت که از ولادت حضرت معصومه (س)آغاز و تا ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد، قرار داریم. بنابر این با وجود چنین گنجینه های گرانبهایی که در کنار خود داریم این نقش می تواند در جامعه ما بهتر و تاثیرگذارتر در راستای ارتقاء سلامت روان جامعه عمل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha