سلامت نیوز :رییس اداره پیشگیری از حوادث مركز مدیریت حوادث وفوریت‌های پزشكی كشور تاكید كرد كه زندگی شهری بدون زیرساخت مناسب، كودكان را در معرض حوادث بیشتری قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛  دكتر مشیانه حدادی با اشاره به رئوس اقدامات انجام شده در اورژانس كشور برای پیشگیری از بروز حوادث در كودكان، گفت: یكی از گروه‌های هدف در بحث «جامعه ایمن»، كودكان هستند و این موضوع نیازمند مشاركت بین بخشی است.

وی با اشاره به آمار مصدومان مراجعه كننده به مراكز درمانی، افزود: 27 درصد حوادث مربوط به گروه‌های سنی زیر 18 است. همچنین 79 درصد این حوادث در محیط‌های شهری اتفاق می‌افتد. بر این اساس زندگی شهری بدون زیرساخت مناسب، كودكان را بیشتر در معرض حوادث قرار می‌دهد.

حدادی ادامه داد: پس از منازل، معابر ترافیكی بیشترین محل رخداد حوادث برای كودكان هستند. بیشترین نوع حوادث نیز مربوط به حوادث ترافیكی و برخورد با اجسام مكانیكی است.وی با اشاره به حضور 12 میلیون دانش آموز در كشور، گفت: كلاس‌های آموزشی و كمك‌های اولیه برای 250 هزار دانش آموز در كشور برگزار كرده‌ایم و برای گسترش این برنامه‌های آموزشی آمادگی داریم. همچنین برنامه‌ها و اقداماتی نمادین برای هفته ملی كودك در مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی كشور پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha