سلامت نیوز : دبیر مرجع ملی كنوانسیون حقوق كودك وزارت دادگستری تاكید كرد: تمام حوزه‌هایی كه در بخش كودك فعال‌اند مورد پایش و ارزشیابی قرار می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ الوندی مشاور وزیر و مدیر كل دفتر وزارتی وزارت دادگستری در نشست خبری كه در آستانه روز جهانی كودك در دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد، گفت: كنوانسیون حقوق كودك در سال 72 به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید. تا حدود 16 سال پس از تصویب كنوانسیون مرجعی برای نظارت بر اجرای مفاد كنوانسیون نداشتیم و نهادهای مختلف به صورت مستقل برنامه‌هایی را انجام می‌دادند اما از سال 88 و با تصویب هیات وزیران، وزارت دادگستری به عنوان مرجع ملی این كنوانسیون تعیین شد.

وی افزود: بر اساس آیین نامه مصوب مرجع، حدود 16 دستگاه ملی و رسمی عضو این كنوانسیون شدند. یكی از مهمترین وظایف در این كنوانسیون پایش ارزشیابی حقوق كودك است. براین اساس تمام حوزه‌هایی كه در بخش كودك فعال‌اند مورد پایش و ارزشیابی قرار می‌گیرند همچنین هر پنج سال یك‌بار موظفیم گزارش ادواری جمهوری اسلامی ایران را به كمیته حقوق كودك در سازمان ملل ارسال كنیم. گزارش اخیرمان نیز تا پایان مهرماه به كمیته حقوق كودك در سازمان ملل تسلیم می‌شود.

الوندی با اشاره به مطرح بودن لایحه حمایت از حقوق كودك و نوجوان در مجلس ادامه داد: با همكاری قوه قضاییه جشنواره برترین آرای قضات در زمینه كودك برگزار خواهد شد و بهترین رای قضات معرفی می‌شود. این موضوع به منظور فرهنگ سازی و مسائل قضایی و حقوقی انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha