سلامت نیوز : یک فارماکولوژیست گفت: اجرایی شدن سامانه جامع اطلاعات دارویی منجر به ارتقاء سطح اتوماسیون داروخانه‌ها می شود.

دکتر سید علی فاطمی در گفت‌وگو ایسنا ، اظهار كرد: هم اکنون فرآیندهایی که در داروخانه‌ها طی می شود عمدتا توسط اشخاصی صورت می گیرد که پرهزینه و پرخطا است، استفاده از اتوماسیون در داروخانه‌ها منجر به کاهش خطا شده و هزینه‌های جاری داروخانه‌ها را کاهش می دهد و وقت آزادی را که داروساز در داروخانه برای انجام وظیفه اصلی اش یعنی مشاوره و گفتگو است به داروساز می دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون سطح اتوماسیون در داروخانه‌های کشورمان پایین است، افزود: این امر باعث شده که وقت زیادی از داروخانه‌ها برای انجام امور جاری داروخانه‌ها گرفته شود، استفاده از فناوری اطلاعات و سیستم های رایانه‌ای و به طور خاص روباتیک وقت آزاد بیشتری را در اختیار داروخانه‌ها می گذارد.

این فارماکولوژیست تصریح کرد: نزدیک به 43 سال است که در کشورهای توسعه یافته داروخانه اتوماسیون شده‌اند و به حدی رسیده که دخالت انسان را در داروخانه‌ها به حداقل رسانده است و در برخی دستگاه‌های خودپرداز دارو ارایه می شود.

فاطمی اظهار کرد: سازمان غذا و داروی کشورمان از پنج سال قبل طرحی به نام سامانه جامع اطلاعات دارویی را طراحی کرده که مراحل اطلاعاتی آن انجام شده ولی اجرایی نشده است. در این طرح یک بستر اطلاعات جامع ایجاد می شود و شرکت‌های تولید کننده، وارد کننده، پخش و داروخانه‌ها را در برمی گیرد که هم اطلاعات مفیدی برای دولت فراهم می کند و هم اینکه سطح اتوماسیون را ارتقاء می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha