چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 57070

سلامت نیوز : رییس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت با تاكید بر اهمیت مبحث «بازی» برای كودكان گفت: بازی شغل كودك است و بویژه در كودكان زیر 8 سال از اهمیت بالایی برخوردار است. بر همین اساس در پیش نویس سند ملی رشد و تكامل همه جانبه كودكان به طور جدی به مباحث مختلف كودكان پرداخته شده است.

دكتر سید حامد بركاتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به تدوین پیش نویس سند ملی رشد و تكامل همه جانبه كودكان گفت: تمام مباحث مربوط به سلامت، مراقبت و آموزش كودكان در این سند لحاظ شده است.

وی با بیان این كه در تدوین این سند حدود 8 كارگروه فعالیت داشتند، افزود: در تدوین این سند كارگروه‌های آموزش، سلامت، بازی، كودكان ویژه و خاص، حقوق كودك، كارگروه سلامت و سوانح و حوادث و ... تشكیل و اقدامات لازم انجام شد.

بركاتی افزود: این كارگروه‌ها حدود یك سال اقدامات كارشناسی را انجام دادند و شش ماه نیز صرف تجمیع این كارگروه‌ها شد. پس از آن نیز تدوین این سند در كمیته علمی مطرح شد و اكنون حدود دو ماه است كه بدنه كارشناسی آن در سه حوزه بهزیستی، بهداشت و آموزش پرورش كار می‌كند. به این ترتیب اكنون پیش نویس سند ملی رشد و تكامل همه جانبه كودكان آماده است و 16 مهر ماه همزمان با روز جهانی كودك به شكل نمادین رونمایی خواهد شد.

وی گفت: پیش بینی می‌كنیم كه سند ملی رشد و تكامل همه جانبه كودكان برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.رییس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت همچنین بهترین زمان مداخله پذیری در مباحث تكامل و به ویژه تكامل مغز را قبل از سن 8 سالگی عنوان كرد و گفت: بر این اساس بیشترین سرمایه‌گذاری در بحث تكامل باید در سنین كودكی، نوجوانی و جوانی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha