چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 57087

تغییر شکل انتقال بیماری ایدز از مصرف سرنگ مشترک به روابط جنسی نشان می دهد که ما از این موضوع غافل بوده‌ایم و این یک آمارها هشداری مهم و حتی خطرناک برای جامعه ما محسوب می ‌شود.

روش شیوع ایدز در کشور تغییر کرده است
سلامت نیوز : محمدحسین قربانی عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی ،گفت: طی سال‌های گذشته بیشترین روش انتقال ایدز از طریق افراد معتاد به دلیل استفاده از سرنگ مشترک بود اما آمارها حاکی از کاهش انتقال از این طریق است که نشان می‌دهد سیاست‌ها و برنامه های جلوگیری از سرایت و گسترش این بیماری از طریق معتادان موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اکونیوز ؛ نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: تشویق به استفاده از سرنگ یک بار مصرف به جای سرنگ مشترک، تشویق معتادان به استفاده نکردن از روش های تزریقی، افزایش درمانگاه‌های اعتیاد و درمان از طریق متادون با موفقیت‌هایی همراه بوده که برای عملکرد مسئولان نمره‌ای مثیت به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر تغییر شویه انتقال بیماری ایدز تصریح کرد: تغییر شکل انتقال بیماری ایدز از مصرف سرنگ مشترک به روابط جنسی نشان می دهد که ما از این موضوع غافل بوده‌ایم و این یک آمارها هشداری مهم و حتی خطرناک برای جامعه ما محسوب می ‌شود؛ زیرا در این میان بعضی از افراد به شکل ناآگاهانه قربانی ایدز می شوند. قربانی با بیان اینکه انتقال ایدز از طریق روابط جنسی خطرناک تر از انتقال از سرنگ مشترک است، یادآور شد: متاسفانه انتقال از طریق روابط جنسی شکل پنهان‌تری دارد و از همین رو باید این روابط مدیریت و سازماندهی شوند تا آسیب های کمتری را به فرد و جامعه وارد سازد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی، آگاهی بخشی به افراد جامعه را در کاهش انتقال ایدز از طریق روابط جنسی موثر دانست و عنوان کرد: افزایش سن ازدواج و ناتوانی مالی برخی از جوانان برای تشکیل زندگی مشترک از مسائلی است که می تواند موجب ایجاد روابط جنسی ناسالم در جامعه و انتقال بیماری‌هایی مانند ایدزشود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با مد نظر قرار دادن این موضوع که غرایز جنسی در تمامی انسان‌ها وجود دارد بیان کرد: باید ساز و کاری اندیشیده شود که روابط جنسی بین افراد شکلی صحیح، بهداشتی و شرعی پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha