سلامت نیوز : دبیر کل خانه پرستار، از اجرا نشدن قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت در بیمارستانهای تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: 14 تا 15 پرستار در این بیمارستانها همچنان چشم انتظار کاهش ساعت کار هستند.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر اظهارداشت: قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت مشمول تمامی پرستاران کشور اعم از بخشهای دولتی، خصوصی، تامین اجتماعی و ارتش است.وی با اظهار تاسف از اجرا نشدن این قانون در بیمارستانهای تامین اجتماعی، افزود: این در حالی است که بیمارستانهای تامین اجتماعی از وضعیت مالی بهتری نسبت به سایر مراکز درمانی برخوردارند و حتی قابل مقایسه با بخش خصوصی نیستند.

شریفی مقدم ادامه داد: اجرا نشدن قانون کاهش ساعت کار پرستاران، باعث نارضایتی و کاهش انگیزه در پرستاران تامین اجتماعی شده است.دبیر کل خانه پرستار در عین حال از اجرای ناقص این قانون در مراکز درمانی کشور انتقاد کرد و افزود: قرار بود با اجرای قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت، ساعت کار پرستاران کاهش یابد و آن چیزی که هدف قانونگذار بوده، انجام نشده است.

وی با اعلام اینکه اجرای این قانون در بیمارستانهای دولتی هم اکنون در قالب پرداخت اضافه کار به پرستاران اجرا می شود، گفت: متاسفانه همین شیوه هم در بیمارستانهای تامین اجتماعی اجرا نمی شود و پرستاران این مراکز از وضعیت موجود به شدت گله مند هستند.

شریفی مقدم با تاکید بر اینکه عوارض و خسارات توجه نکردن به مسائل و مشکلات پرستاران متوجه مردم و بیماران خواهد شد، افزود: انتظار می رود پرستاران تامین اجتماعی نسبت به سایر دستگاهها مشکلات کمتری داشته باشند.وی همچنین از سازمان نظام پرستاری خواست به عنوان مرجع پرستاران کشور، در این خصوص اعلام موضع کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha